Blog pro hotely Tipy, rady, triky pro hoteliéry z oblasti marketingu a provozu hotelu

3 základní kroky jak zajistit nezávislý růst

Previo
Přidal do Tipy pro vás
29. Říjen 2015

Možná si říkáte, že váš hotel nemá šanci bojovat proti velkým cestovním společnostem a rezervačním portálům jednoduše proto, že se nemůžete rovnat jejich vysokým rozpočtům na marketing. Ale pokud spravujete i menší ubytovací zařízení, je stále spousta způsobů, jak zlepšit vaší situaci a tím zvýšit počet svých vlastních rezervací.

Řekneme si tedy 3 zásady, které když budete dodržovat, můžete zajistit vlastní růst.

1. Opravdu si važte svých klientů a snažte se zajistit co nejlepší zážitek u vás

Majitelé menších ubytovacích zařízení mají výhodu v tom, že se mohou opravdu zaměřit na jednotlivé potřeby svých klientů a vytvořit jim tedy opravdu osobitý zážitek. Proto je důležité vytvořit si vlastní USP (jedinečný prodejní argument). Využijte své unikátní lokace, vybavení, vytvořte unikátní balíček, nebo ještě lépe, běžte směrem, kde ještě nikdo není. Znáte například Kakslauttanen Hotel ve Finsku, který by se také dal označit jako „Million star hotel“. Nabízí totiž zážitek ubytování v Iglů, vytvořených ze speciálního skla, které udrží příjemnou teplotu i když je venku -30°C. Lákavé, že?

Kakslauttanen Hotel

Každý hotel i penzion má opravdový potenciál, aby vytvořil nezapomenutelný zážitek hostům, kteří se pak rádi budou vracet každý rok. Boj s velkými společnostmi je opravdu těžký, když si uvědomíte, že bez Googlu by člověk těžko našel ten opravdu nejlepší recept na koláč, bez svého smartphonu by málokdo opustil svůj domov a podobně. Zde však leží vaše možnost, protože největší problém jejich masivní produkce je neosobní přístup. Máte možnost vytvořit nostalgický zážitek – který zaručí, že se klient vrátí a ještě napíše skvělé hodnocení, což přinese více rezervací.

Když už mluvíme o recenzích, je tu další důvod, proč je tak důležité zajištění pozitivní zkušenosti klientů: takzvaný „word of mouth“, což se dá volně přeložit jako šíření reklamy mezi zákazníky samotnými. Dá se tedy postupovat dle osvědčeného rčení: „Je snazší si klienta udržet, než najít nového“ Pokud klient cestuje do nové oblasti bude s největší pravděpodobností spoléhat na recenze a doporučení od přátel nebo své rodiny. A naopak, svojí negativní zkušenost sdílí mnohem více klientů, než právě tu pozitivní.

2. Naučte se správně využívat sociálních medií

Jako opravdový základ se dá předpokládat profil na Facebooku, který je kompletně vyplněn, je k dispozici kvalitní fotogalerie a neměl by ležet dlouho ladem. Sdílejte svou akci k vinobraní, nově zrekonstruovaný Wellness, či akční ceny na zimní sezónu, získáte zájem a mnohem větší důvěryhodnost svého profilu. A byla by škoda nevyužít situace, kdy už klient navštívil váš profil. Ideálním řešením je mít vložený rezervační formulář přímo na sociální síti, kde mohou klienti přímo rezervovat ubytování, či speciální baliček. Využijte například Rezervačního systému R+, který je snadné vložit přímo na váš profil.

Rezervační formulář - Facebook

3. Rezervace vašeho hotelu musí být rychlá a jednoduchá

Pokud provozujete větší hotel, nebo malý penzion a nemáte on-line rezervační formulář na svých stránkách, právě jste ztratili spoustu klientů.

Všechny ubytovací zařízení potřebují převést návštěvníky svých webových stránek na své klienty (vyjadřuje se pomocí takzvaného konverzního poměru). Existuje však mnoho faktorů, které ovlivní rozhodnutí návštěvníků rezervovat. Zvýšení konverzního poměru je tedy velmi důležité, a ve vašem největším zájmů je počet těchto faktorů snížit na minimu.

Jinými slovy, váš web musí být uzpůsoben tak, aby návštěvník dokázal rezervovat pobyt s minimální námahou, nejlépe během několika kroků. Pokud tedy navštíví web a zjistí, že musí pro rezervaci někam telefonovat, psát mail, nebo vyplnit své údaje a čekat na vyjádření, je dost pravděpodobné, že vaše stránky opustí a najde si pobyt někde jinde. Z toho vyplývá potřeba Online Rezervačního systému, který jednoduše, rychle a přehledně provede návštěvníka rezervačním procesem až k úspěšnému dokončení. Díky čemuž vy ušetříte spoustu času, protože nemusíte osobně vyřizovat rezervace, celý proces je automatický a ještě k tomu můžete razantně zvýšit počet svých rezervací.

 

Líbil se Vám článek? Nezapomeňte ho sdílet s ostatními!

Zobrazit podobné články

Přidejte svůj komentář