Blog pro hotely Tipy, rady, triky pro hoteliéry z oblasti marketingu a provozu hotelu

Víte jak funguje přenos cen na zahraniční portály v rámci channel managera?

Previo
Přidal do FAQ ze zákaznické podpory
2. Březen 2018

Zákaznická podpora často řeší dotazy, které se týkají přenosů informací přes channel manager na zahraniční rezervační portály (např. Booking.com, Expedia, aj.) v rámci produktu Previo Global.

Celý proces je poměrně složitý a proto přinášíme podrobnější vysvětlení jakým způsobem je možné přenos nastavit. Konkrétně se v tomto článku zaměříme na přenos cen.

Vše vychází z vašeho nastavení povolených měn ve vašem Previo profilu a vyplnění ceníku. Mohou nastat tři různé situace, pro zjednodušení budeme pracovat pouze s CZK a EUR.

  • Hotel má povolené pouze CZK

  • Hotel má povolené CZK a EUR a ceník je vyplněn pouze v jedné z měn – pro převod do druhé měny je zadán převodový kurz (vlastní nebo podle ČNB).

  • Hotel má povolené CZK a EUR a v obou měnách má vyplněný ceník

Ceny se přebírají z Previa a zasílají se přes channel manager na zahraniční rezervační portály. V prvních dvou výše uvedených případech můžeme zaslat pouze CZK, protože EUR cena není vyplněna, nebo je pouze zadán přepočtový kurz jen pro převody měn v rámci Previa.

Pokud máme zadané jak CZK tak EUR, je možné si zvolit, která z těchto cen bude na zahraniční portály v rámci channel manageru zasílána, přičemž zadané ceníkové CZK a EUR ceny v Previu se mohou po přepočtu na stejnou měnu lišit. Pak už je jen na Vás, zda chcete na zahraniční portály posílat CZK nebo EUR.

Jak nyní funguje samotný přenos? Popíšeme si to u portálu Booking.com, s kterým spolupracuje většina z vás a kde je situace ještě trochu komplikovanější. Na tento portál je totiž nutné od nás z Previa zasílat ceny v EUR, čímž nám mohou vzniknout dvě různé situace:

1) Chceme posílat EURové ceny a máme je nastavené v Previu

Jednodušší možnost – vezmeme EUR cenu (např. 100€) z Previa a její přesnou hodnotu odešleme přes channel mangera na Booking. Na Booking tedy dojde přesně 100€ za daný pokoj.

Když někdo bude daný pokoj rezervovat a má rozhraní Bookingu zobrazené v EUR, uvidí tuto nabídku přesně za 100€. Pokud ale bude stránka zobrazena v CZK, bude 100€ přepočteno přímo na Bookingu aktuálním převodovým kurzem, který již nemáme možnost z naší strany ovlivnit.

2) Nemáme nastavené EURové ceny (pouze CZK) nebo chceme na Booking z nějakého důvodu zasílat ceny z CZK ceníku

Zde už je to trochu složitější – vezmeme CZK cenu z Previa (např. 1000 Kč) a pošleme jí přes channel manager na Booking. Jak bylo zmíněno výše, je nutné na tento portál posílat ceny v EUR – tzn. musíme částku převést.

Tento převod není proveden přes kurz nastavený v Previu, ale převodovým kurzem, který nastavujeme přímo u channel managera napevno. Není možné nastavit pohyblivý kurz, pokud by se kurz každý den měnil, musely by se každý den znovu odeslat všechny ceny všech klientů a mohlo by dojít k výraznému zpomalení celého procesu. Kurz nastavujeme obvykle na dlouhodobější průměrnou hodnotu (před koncem kurzových intervencí cca 27 CZK/EUR, nyní cca 26 CZK/EUR).

Pokud chcete převodový kurz změnit není to nic složitého, stačí nám napsat/zavolat. My provedeme úpravu a během pár minut budete mít aktualizované ceny na Bookingu (nebo jiném portále).

V momentě, kdy eurová cena dorazí na Booking už je situace stejná jako v bodě 1:

  • Host má Booking v EUR – uvidí eurovou částku, která byla vypočítána z původní korunové.

  • Host má Booking v CZK – zaslaná (z korun přepočtená) eurová částka bude Bookingem aktuálním kurzem ještě jednou převedena zpět na CZK. U této varianty mohou vznikat určité cenové rozdíly, protože převodový kurz u channel managera je nastavený napevno a Booking zpětně přepočítává aktuálním kurzem, který je pohyblivý.

—–

Pokud budete mít jakékoliv dotazy k tomuto tématu, napište nám prosím do komentářů.

Líbil se Vám článek? Nezapomeňte ho sdílet s ostatními!

Přidejte svůj komentář