Blog pro hoteliéry Novinky, rady, tipy z oblasti hotelnictví

7 faktorů, které ovlivňují Vaše umístění při vyhledávání na rezervačních portálech

Previo
Přidal do Novinky a tipy v Previu
10. listopadu 2017

Tento článek Vám objasní „záhadu“, proč se Váš hotel, nebo penzion nezobrazuje na prvních stránkách výsledků při vyhledávání ubytování ve Vašem městě. Pořadí není určeno náhodně a jednotlivá ubytovací zařízení se řadí podle určité hierarchie. O umístění rozhoduje 7 faktorů, které si nyní podrobněji rozebereme a ukážeme si v čem můžete své hodnocení v jednotlivých sekcích zlepšit.

 

Online rezervace/Poptávkový režim

Vaše zařízení může fungovat ve dvou režimech. V poptávkovém režimu je nutné každou novou rezervaci (poptávku) s klientem ještě potvrdit a dohodnout, což prodlužuje rezervační proces. Vzhledem ke snaze o co největší automatizaci a pohodlí klientů jsou zvýhodňovana ubytovací zařízení, která fungují v online režimu – tzn. ubytovatel garantuje, že veškeré kapacity, které má v systému volné jsou opravdu dostupné k prodeji a klient si tedy rovnou vytváří potvrzenou rezervaci, což šetří čas jak ubytovatelů tak samotných klientů.

 

Nastavení cen

Správné vyplnění ceníku je také jeden z klíčových bodů Vašeho umístění. Vyplněním ceníku nejméně na 270 dní dopředu Vám zajistí lepší umístění. Klientům navíc poskytnete možnost provedení závazné rezervace na budoucí termíny (klidně i na příští roky), což Vám v kombinaci s vhodně zvolenými způsoby platby (online platební brána, X% zálohy) může pomoci naplnit Vaše kapacity dlouhodobě dopředu a zároveň minimalizovat nebezpečí storen a nedojezdů.

 

Hodnocení hostů

O recenzích už jsme psali několikrát, je nutné reagovat nejenom na pozitivní, ale i na negativní hodnocení a pokusit se z nich alespoň „vytěžit“ zpětnou vazbu, ohledně možného zlepšení do budoucna. Recenze, které ovlivňují Vaše umístění se berou pouze za poslední rok, přičemž zvýhodněny jsou profily, jejichž hodnocení je větší než 7/10. Čím lepší je hodnocení, tím lepší je samozřejmě i pozice ve vyhledávání.

 

Odbydlenost

Odbydleností se rozumí poměr vytvořených rezervací, nebo poptávek a počet rezervací, které opravdu proběhly (resp. které byly odbydleny v Previu). Čím nižší je tento poměr, tím více se posouváte na přední příčky ve vyhledávání. Do hodnocení tohoto faktoru se promítají i celkové počty odbydlených rezervací.

V tomto ohledu mohou být znevýhodněny hotely fungující v poptávkovém režimu – když nebudete na poptávky odpovídat dostatečně rychle, klient nebude čekat a zarezervuje si pobyt někde jinde, kde bude mít jistotu střechy nad hlavou.

 

Konverzní poměr

Konverze v tomto případě znamená, kolik klientů, kteří navštíví Váš profil u některého partnerského portálu se stanou Vašimi zákazníky, resp. udělají si rezervaci. Klienti si samozřejmě rádi vybírají a prohlížejí si před samotnou rezervací více různých ubytování. Důležité je tedy na klienta zapůsobit, první dojem ze setkání s Vaší prezentací může být klíčový.

Co klient uvidí jako první? Někdo se samozřejmě dívá hlavně na ceny, ale významnou součástí prezentace jsou fotografie (speciálně ta profilová, která se zobrazuje v náhledu Vašeho profilu a kterou klient vidí jako první). Pokud klienta fotografie zaujme, pokračuje do Vašeho profilu – zde se nechce pročítat dlouhými, nic neříkajícími texty – strukturujte popis Vašeho zařízení do jasných a stručných vět, ve kterých zvýrazníte přednosti a „výhody“, které klienti dostanou, když přijedou právě k Vám.

Doporučujeme vyplnit v Previo profilu i vybavení hotelu/penzionu a jednotlivých pokojů. Když host již dopředu ví, že máte k dispozici wifi, že může přijet se svým domácím mazlíčkem, že akceptujete karty American Express, že v rámci vašeho ubytování je i wellness a že klient může na večeři zajít do blízké restaurace, více ho to motivuje k dokončení rezervace, protože je rovnou informován o tom co si od pobytu může slibovat.

 

Splatnost faktur

Přiznejme si to – nikdo nemá rád dlužníky. Pokud máte faktury po splatnosti, tak se za každý jednotlivý den po splatnosti zhoršuje rating. Zjednodušeně řečeno, pokud budete mít fakturu rok po splatnosti, tak se budete při vyhledávání zobrazovat až na posledním místě v celé České republice, což Vám ve výsledku přinese přesně nula rezervací 🙂

 

Výše provize

U této položky asi není co dodávat – čím vyšší provizi máte ve smlouvě, tím více se posouváte dopředu ve výsledcích vyhledávání. Provizi si můžete samozřejmě libovolně zvyšovat nad rámec smlouvy (na zkoušku) a my Vám jí po domluvě vždy můžeme vrátit na původní smluvní výši.

 

To jak si stojíte na konkrétních napojených portálech můžete v Previu zjistit v Nastavení/Partneři po rozkliknutí konkrétního partnera.

Líbil se Vám článek? Nezapomeňte ho sdílet s ostatními!

Zobrazit podobné články