Rady pro zvýšení počtu přímých rezervací
Pro Vás, provozovatele malých, nebo středně velkých ubytovacích zařízení jsou samozřejmě rezervace z online portálů důležité, ale zároveň byste se měli zamyslet nad tím, jak tyto rezervace doplnit vzrůstajícím počtem přímých rezervací, z kterých nebudete muset odvádět provize. Máme pro Vás několik rad jak na to:
1. Vytvořte si speciální nabídky pro klienty, kteří rezervují přes telefon, e-mail nebo přímo v hotelu!
Vzhledem k obvyklým pravidlům OTAs (z angl. „Online Travel Agent“, česky „online rezervační portály“), není moc možné nabízet na vlastních stránkách nižší ceny, kvůli porušování cenové parity. Speciální nabídka ale může být ve Vašem podání i něco úplně jiného než pouhé snížení ceny.
Můžete svým klientům nabídnout třeba dřívější check-in či pozdější check-out (velice oblíbený benefit).
Další věcí, kterou můžete nabídnout je např. bezplatný upgrade pokoje, poukaz do hotelové restaurace nebo 30 minut ve Vašem wellness centru. Fantazii se meze nekladou – můžete si vymyslet vlastní benefity, které klienty potěší a zpříjemní jim pobyt.
Sbíráte e-mailové adresy klientů? Ne? Veliká chyba! E-mailové adresy mohou být jednou z Vašich nejsilnějších marketingových zbraní. Nechcete oficiálně zveřejňovat nižší ceny? Zašlete slevy či promo kódy přes Váš newsletter a nikdo se nic nedozví 🙂
Dalším důležitým nástrojem, který by neměl chybět na žádném hotelovém webu, je možnost online rezervace a kalendář obsazenosti, aby klient na první pohled viděl, kdy máte volno a jaké pokoje za jakou cenu rezervuje. Online rezervační systém na stránkách je v podstatě Vaše nejlepší recepční, která nikdy nespí 🙂
2. Vzdělávejte své zaměstnance!
Vysvětlete svým zaměstnancům jak je důležité, aby Vaši klienti rezervovali svoje pobyty napřímo a nabídněte jim bonus, vytvořený z části ušetřených peněz za provize. Nastavte systém odměn tak, aby obsahoval „výkonovou“ složku pro zaměstnance, aby i oni měli motivaci zákazníkovi prodat něco navíc nebo ho přesvědčili, aby svůj další pobyt zrealizoval přímo přes Vaše webové stránky. Zároveň s tímto ponechte recepčním volné ruce v poskytování x procentní slevy (kontrola je ale důležitá) na opakované pobyty pro klienty, kteří své další rezervace provedou přímo telefonicky nebo emailem.
Zároveň můžete pro klienty přímo na recepci umístit viditelnou tabuli s výhodami, které získají rezervováním napřímo oproti rezervaci přes online rezervační portály.
3. Vybudujte si věrnou klientelu, která o hotelu bude šířit informace!
I známí mají známe! Stejně tak i Vaši zákazníci mají rodiny a okruh přátel. Vytvořte si papírové slevové kupóny, které recepční rozdají klientům při odjezdu a nechte klienty dále šířit tyto slevy a informace o skvělém pobytu u Vás mezi své známé.
Všeobecně platná věc je, že když prezentujete své ubytovací zařízení na online rezervačních kanálech, zvyšuje se Vám i počet přímých rezervací. Důvodem je, že klienti při jakémkoliv nákupu rádi srovnávají a hledají nejnižší ceny. Naleznou si Vaše zařízení na zahraničním portálu, ale i přes to si následně vyhledají stránky Vašeho hotelu a jednotlivé nabídky porovnají. Určitě nerušte svojí spolupráci s online rezervačními portály, ale zamyslete se nad vhodným doplněním a propagací Vašeho přímého prodeje.