Blog pro hoteliéry Novinky, rady, tipy z oblasti hotelnictví

Víte, jakým způsobem vytvořít speciální ceník pro Reservation+?

Dalším častým dotazem je otázka, zda je možné prodávat na vlastních webových stránkách za jiné (obvykle samozřejmě nižší) ceny, než za jaké je vaše ubytování prezentováno na jiných rezervačních portálech, ať už českých nebo zahraničních.

Previo tuto možnost nabízí v rámci našeho rezervačního formuláře Reservation+ a cesta k diferenciaci cen vede přes různé cenové plány. Ve verzi PRO/LITE máte totiž možnost vytvořit dodatečné cenové plány pro firmy, které evidujete v rámci vaší databáze firem a zároveň je zde také možnost vytvořit speciální ceník čistě pro Reservation+.

V sekci Nastavení/Ceny můžete vpravo nad tabulkou s cenami a sezónami přes tlačítko se zeleným plus vytvořit nový cenový plán. Ten si pro snadnou orientaci pojmenujte např. Reservation+ nebo jakkoliv jinak. Následně si v sekci Typ cenového plánu zvolte, že se jedná o Partnerský/firemní cenový plán a vyberte jako partnera Reservation+. Printscreen k nastavení naleznete zde.

Po uložení okna se Vám otevře nově vytvořený, prázdný ceník pro váš rezervační formulář. Nyní je potřeba ceník zaplnit (nejlépe pomocí Hromadného nastavení), tzn. nastavit povolené způsoby platby, minimální délky pobytu a ceny strav. Provedené nastavení je pak platné pouze pro rezervační formulář.

Dalším krokem je doplnění cen pro jednotlivé pokoje. Pokud je ceník pro R+ vyplněn, rezervační formulář přebírá nastavené ceny (za které chcete prodávat na vašem webu) – přičemž tyto ceny se mohou, jak už bylo uvedeno, lišit od cen v základním cenovém plánu. Ve chvíli, kdy ceny v novém cenovém plánu nemáte vyplněné, dojde k tzv. „probublávání cen“ kdy jsou ceny přebrány ze základního ceníku.

Této věci se dá využít např. ve chvíli, kdy chcete po většinu roku prodávat za stejné ceny jako na ostatních portálech, ale pouze v určitých termínech chcete mít jiné ceny pro svůj web. Nemusíte tedy vyplňovat ceník pro rezervační formulář na celý rok – ceny necháte ve shodných termínech „probublat“ a v ceníku rezervačního formuláře si doplníte ceny pouze do období, kdy chcete na svém webu prodávat za odlišné ceny.

Při nastavování speciálního cenového plánu pro rezervační formulář je také potřeba dát pozor na jednu důležitou věc a to zavírání pokojů (nastavení stopek). Při zavírání pokojů je nutné si uvědomit, že tato informace „neprobublá“ jako ceny z jednoho cenového plánu do druhého. Tzn. může to být situace, kdy víme, že např. v únoru budeme mít kompletně uzavřený celý objekt a nebudeme tím pádem přijímat žádné rezervace. V tuto chvíli je ale nutné pokoje uzavřít jak v základním cenovém plánu tak v cenovém plánu pro Reservation+. Pokud bych uzavřel pouze jeden z cenových plánů, znamenalo by to, že přes druhý cenový plán se pokoje budou dále nabízet podle aktuální dostupnosti v návaznosti na plachtu rezervací.

Při práci s více ceníky je důležité dávat pozor hlavně na čtyři základní věci:

  • Zavírání pokojů pro více cenových plánů (viz výše) – červené „stopky“ na plachtě znamenají pouze to, že je pokoj uzavřen pro základní cenový plán, ale pro ostatní cenové plány uzavřený být nemusí
  • Nutnost nastavení strav, minimálních délek pobytu a způsobů platby separátně pro oba cenové plány (spíše otázka prvotního nastavení)
  • Správná orientace při nastavování cen – při existenci více cenových plánů můžete jednoduše zapomenou, že máte aktuálně otevřený jiný cenový plán, než který chcete v danou chvíli upravovat.
  • Zdvojené nastavení cen – pokud zásadním způsobem měníte svou všeobecnou cenovou politiku, je potřeba změny v cenách provést ve všech cenových plánech. V opačném případě může nastat situace, kdy vám v jednom z ceníků zůstanou ceny nastavené podle staré cenové hladiny.

 

Pokud budete mít jakékoliv dotazy, nebo budete potřebovat pomoci s nastavením, obraťte se na naší zákaznickou podporu na telefonním čísle +420 251 613 924 nebo na emailu info@previo.cz.

Líbil se Vám článek? Nezapomeňte ho sdílet s ostatními!