Blog pro hoteliéry Novinky, rady, tipy z oblasti hotelnictví

Co přinesl rok 2019?

Previo
Přidal do Novinky a tipy v Previu
5. ledna 2020

Rok 2019 utekl jako „voda pod mostem“ a my pro Vás máme krátké shrnutí těch nejdůležitějších změn a novinek.

V průběhu roku nás zaměstnávalo několik dlouhodobějších projektů. Jistě Vás tedy potěší informace, že jsme dokončili nový rezervační formulář RESERVATION+, který aktuálně začínáme testovat a již brzy ho budete mít k dispozici.

Výrazně jsme pokročili v přípravě nového ceníku ubytování, vlastního channel manageru a finišujeme také novou verzi naší mobilní aplikace pro správu rezervací.

Mimo jiné jsme prošli bezpečnostní certifikací PCI-DSS, která nám nyní umožňuje zobrazovat Vám v Previu kompletní čísla kreditních karet hostů.

Pojďme si nyní připomenout nejdůležitější nové funkce v samotném Previu. Pro lepší orientaci jsme je rozdělili do několika tématických bloků:


Práce s rezervacemi

Dlouhodobě poptávanou věcí byla zajisté možnost kopírovat rezervace, která Vám ušetří práci s Vaší pravidelnou klientelou.

Pokud pracujete se štítky hostů, pravděpodobně jste zaznamenali, že po přidání hosta se štítkem do rezervace jste na tuto skutečnost výrazněji upozorněni. Podobným způsobem je zde nově také kontrola vízové povinnosti při vyplňování karty hosta.

Vytvořili jsme nové uživatelské právo na práci s kreditními kartami v rezervacích. Přístup k těmto citlivým údajům můžete jednoduše omezit např. pro Váš sezónní personál.

Vylepšení se dočkala také tabulka přehledu rezervací. Vyberete si, které sloupečky s informacemi Vás zajímají a vyfiltrované rezervace si následně vyexportujete do PDF, XLS souboru, který bude obsahovat přesně ty informace, které si přejete vidět.

Poslední pěknou novinkou je možnost do ubytovacího voucheru přidat třetí stranu, kde má host uvedený podrobný popis objednaného pokoje včetně vybavení, fotografie, atp.


Slučování položek v dokladech

Práce s v doklady také doznala jedné zásadní změny. Výrazně jsme rozšířili možnosti slučování položek, kdy dříve bylo možné sloučit pouze veškeré položky bez rozdílu.

Nově máte na výběr také mezi sloučením totožných položek, sloučením podle DPH sazby, sloučením podle rastrů a konečně sloučením libovolně zvolených položek.

Informace ke slučování naleznete na našem Youtube kanálu.


Channel manager

Části uživatelů channel manageru jsme také vyřešili odvěký problém s novými rezervacemi, které přicházely do tzv. waiting listu (Volno na plachtě: ANO), pokud nebyl konkrétní pokoj souvisle dostupný po celou délku rezervace.

Pro ty z Vás, kteří „waiting listové“ rezervace nechtějí řešit jsme připravili alternativuRezervace je po propsání do Previa rozdělena do volných pokojů v rámci totožného typu pokoje.

Je už pak na Vás, zda si rezervace přeskládáte nebo budete hosta v průběhu pobytu stěhovat.

Video k rozdělování rezervací naleznete zde.


Dashboard

Do horního menu jsme přidali jednu novou sekci. Dashboard je efektivním nástrojem pro manažery a vedoucí hotelových provozů, který jim poskytne všechny potřebné informace a ukazatele pro konkrétní den.


Vylepšení minutových provozů

V tomto roce jsme se také zaměřili na vylepšení stávajících minutových / hodinových rezervací, kde pomalu směřujeme k samotné rezervaci wellness, sportovišť a konferenčních prostorů v online prostředí přes náš rezervační formulář Reservation+.

Minutové rezervace si můžete nově zobrazit ve zjednodušené plachtě, kde je časová osa vedená po hodinách (ideální pro provozy, kde se rezervuje vždy min. na půl hodiny).

V plachtě jsou také zvýrazněny nastavené otevírací hodiny jednotlivých provozů.

A úplně nakonec jsme upravili také tisk plachty, který se chytře přizpůsobí právě otevíracím hodinám a v PDF nebo XLS přehledu Vám zobrazí pouze časové úseky, kde máte alespoň nějaké rezervace.

Minutové rezervace je také možné propojovat s klasickými rezervacemi ubytování a následně s nimi pracovat jako se skupinovou rezervací.

Přidali jsme také nový způsob nastavení účtování služeb pro minutové provozy. Když tento typ služby přidáte do účtu rezervace, automaticky se dopočte celková cena podle délky minutové rezervace (a případně i podle počtu osob).


Mobilní aplikace

Na prvním místě je potřeba určitě zmínit spuštění nové aplikace pro hotelové hosty My Alfred. Ta nabízí mimo jiné online checkin, podrobné info o hotelu, objednání extra služeb, možnost úhrady účtu, odemčení hotelových dveří nebo tzv. Green option.

Úklidovou housekeeping aplikaci jsme rozšířili o chybějící notifikace na checkout pokoje, vytvoření nové rezervace na aktuální den a nově nahlášené závady.


Propojení na software třetích stran

Previo si nově rozumí i s restauračními pokladnami od společnosti Storyous a zámkovými systémy Salto a Assa Abloy.

Protože věříme v automatizaci procesů, zahájili jsme také spolupráci se společnostmi Czech Kiosk, Smartkey a Sezam24, které nabízejí samoobslužné kiosky pro hotelové recepce.


I v roce 2020 se máte na co těšit! Kromě dokončení avizovaných dlouhodobějších projektů (rezervační formulář, ceník, mobilní aplikace) pro tento rok chystáme spousty menších vylepšení, které Vám výrazně usnadní správu Vašeho ubytovacího zařízení.

Líbil se Vám článek? Nezapomeňte ho sdílet s ostatními!