Blog pro hoteliéry Novinky, rady, tipy z oblasti hotelnictví

Nástrahy internetových prohlížečů a jejich vliv na chod Previa

Previo
Přidal do FAQ ze zákaznické podpory
31. května 2018

V tomto článku si projdeme některé věci, které se týkají internetových prohlížečů a které mohou mít vliv na správné fungování Previa na vašem počítači. Jedná se víceméně o maličkosti, které ale mohou např. ovlivňovat správné zobrazení plachty, stahování souborů (dokladů a různých exportů), nebo i samotnou funkcionalitu některých modulů. V konečném výsledku vám mohou znepříjemňovat práci s naším systémem.

Nejedná se o chyby, ale jde spíše o správné nastavení a práci s konkrétním webovým prohlížečem. Naše zákaznická podpora se s podobnými problémy setkává poměrně často a bude proto dobré si je zde podrobněji rozepsat a vysvětlit.

Jaký internetový prohlížeč používáte?

Výrazně doporučujeme pro práci s Previem využívat pouze prohlížeče Google Chrome a Mozilla Firefox, pro které je Previo optimalizované. Výrazně nedoporučujeme používat Internet Explorer. Nehledě k mnoha jiným nevýhodám (a nižší rychlosti oproti zmíněným prohlížečům) se vám může stát, že některé části systému nebudou fungovat tak jak mají – nejdou např. zadávat některé textace, není možné zapisovat poznámku k rezervaci atp. Previo není na IE „stavěné“ a opravdu nedoporučujeme tento prohlížeč využívat ani mimo práci s naším systémem.

Využíváte prohlížeč v aktuální verzi?

Vždy je výhodnější pracovat na co nejaktuálnější verzi konkrétního prohlížeče. Nejjednodušším řešením je zapnutí automatických aktualizací nebo jednou za čas provést manuální aktualizací.

Potřebujete opravdu veškerá nainstalovaná Rozšíření?

Doporučujeme také jednou za čas zkontrolovat jaká „Rozšíření“ máte v prohlížeči nainstalované. Obvyklé jsou např. Adobe Reader, Google Dokumenty, atp. Může se ale stát, že v průběhu práce na počítači si mimoděk nainstalujete nějaké „exotičtější“ doplňky, které mohou opět blokovat některé funkce v Previu. Ke správě rozšíření se dostanete takto:

  • Google Chrome – Nastavení/Další nástroje/Rozšíření
  • Mozilla Firefox – Nastavení/Doplňky (Ctrl + Shift + A)

 

Nedošlo k přiblížení/oddálení zobrazení prohlížeče?

V určitých situacích může dojít také k deformaci zobrazení Plachty rezervací. Záhlaví jednotlivých datových sloupečků nemusí odpovídat pod nimi uvedeným sloupců s rezervacemi. Tato věc je způsobena přiblížením/oddálením zobrazení prohlížeče. Nejjednodušší variantou jak se vrátit ke správnému zobrazení je kombinace kláves Ctrl + 0 (nula), čímž se automaticky vrátíte na 100% zobrazení plachty a celého prohlížeče. Případně lze stisknutím tlačítka Ctrl a kolečkem na myši přibližovat/oddalovat až do ideálního (100%) zobrazení.

Kdy jste naposledy provedli údržbu prohlížeče?

Jednou za čas doporučujeme také provést „údržbu“ vašeho prohlížeče. Při používání prohlížeče se vám časem nashromáždí soubory cookies a dočasné soubory uložené v mezipaměti. Čím více jich bude, tím pomaleji vám prohlížeč a tím pádem i Previo bude fungovat. Zahlcení prohlížeče může způsobit např. to, že se vám správně nebude zobrazovat lišta s pokoji na plachtě, možnost přepnutí na alternativní plachtu, nebo přímo obsah samotné plachty. K údržbě se dostane zmáčknutím kombinace tlačítek Ctrl + Shift + Delete. Následně nastavíte rozsah čištění tímto způsobem:

 

Druhou možností je využití programu, který údržbu provede v celém počítači (včetně všech prohlížečů), což může celkově zrychlit výkon a vyčistit disk od nepotřebných souborů. Doporučujeme využít např. volně dostupný program CCleaner, který si můžete stáhnout zde.

Nemáte nastavené automatické blokovaní vyskakovacích oken?

Možná se vám už stalo, že si vytvoříte v Previu doklad a chcete si ho zobrazit v PDF formátu a následně vytisknout. Doklad se sice uloží, ale PDF soubor se neotevře/nestáhne. Podobný případ může nastat třeba i při stahování UNL souboru pro cizineckou policii. Objeví se Vám sice hláška, že stažení proběhlo úspěšně, ale soubor nikde nemáte.

Důvod je jednoduchý – prohlížeče obsahují nástroj, který vás chrání před nechtěnou reklamou, tedy tzv. Pop-up (vyskakovacími) okny, které se automaticky otevírají při návštěvě některých stránek. Tato ochrana před reklamním balastem ale blokuje i výše uvedené stažení souboru z Previa. Pro tuto funkci je ale možné nastavit určité výjimky např. právě pro stránky vašeho profilu v Previu

Když se vám nestáhne/neotevře soubor, který si z Previa generujete, měla by se ve Firefoxu objevit informační lišta, která vás informuje o provedené blokaci. Prokliknutím je pak možné vyjádřit důvěru s obsahem stránek admin.previo.cz a tím pádem odsouhlasit otevření/stažení souborů z této stránky do budoucna. Podrobnější popis k tomuto prohlížeči naleznete zde.

Google Chrome nezobrazí informaci o zablokovaném okně v informační liště, ale malou červenou ikonkou úplně vpravo v adresovém řádku prohlížeče. Kliknutím na ikonu už si poté pouze určíte, že chcete povolit obsah z našeho webu. Návod k nastavení naleznete zde.

Líbil se Vám článek? Nezapomeňte ho sdílet s ostatními!