Blog pro hotely Tipy, rady, triky pro hoteliéry z oblasti marketingu a provozu hotelu

Channel manager – zjednodušte si život při práci s OTAs

Previo
Přidal do Tipy pro vás
1. Duben 2019

Všichni je znáte a většina z Vás s nimi nějakým způsobem spolupracuje nebo alespoň využívá jejich nabídky. Někdo je nenávidí a někdo je miluje. Stále nevíte o kom je řeč? Samozřejmě o globálních rezervačních portálech, tzv. OTAs (Online Travel Agency) jako jsou např. Booking.com, Expedia, Airbnb a mnoho dalších.


Nevýhody správy více distribučních kanálů

Mnoho hoteliérů stále využívá pouze recepční systém a zmiňované OTAs si spravuje manuálně. Při větším počtu pokojů a větším počtů využívaných rezervačních kanálů může být tento přístup extrémně časově náročný a hlavně neefektivní.

Všechny přímé rezervace je nutné nějakým způsobem zohlednit na jednotlivých extranetech portálů. Změny v cenové politice musíte nastavovat napříč všemi systémy a veškeré rezervace z OTAs je nutné ručně zadat do Vašeho recepčního systému.

V exponovaných termínech se samozřejmě mnohonásobně zvyšuje riziko overbooku, které po nocích straší každého poskytovatele ubytování.

Přesně z tohoto důvodu existují tzv. channel managery, které Vás ušetří tohoto každodenního kolotoče přepisování informací z jednoho systému do druhého a ušetří Vám a Vašim zaměstnancům spoustu času a nervů.


Jak channel manager funguje?

Channel manager přebírá veškeré informace a o cenách a obsazenosti z Vašeho recepčního systému (např. Previa) a automaticky je rozesílá na všechny portály, s kterými spolupracujete.

Změny cen a obsazenosti tedy provádíte na jednom místě v recepčním systému a tyto informace se pak dále distribuují k jednotlivým partnerům. Rezervace z propojených OTAs se Vám navíc automaticky stahují do recepčního softwaru, takže není nutné veškeré údaje přepisovat.

Měníte svoje mimosezonní ceny? Změňte je v recepčním systému a všechny OTAs tuto novou informaci automaticky obdrží a nové ceny aplikují.

Obdrželi jste novou rezervaci přes Váš rezervační formulář na webu? Informace o obsazení termínu se promítne i na ostatních rezervačních kanálech.

Přišla Vám nová rezervace z Booking.com? Skvělé, máte jí staženou v recepčním systému. Stažením rezervace se zároveň na ostatní portály a do rezervačního formuláře odešle informace, že tento termín a pokoj je již obsazený pro další prodej.


Co pořízením channel manageru získáte?

  • Ušetříte si čas, který byste jinak strávili neustálým přepisováním informací.
  • Minimalizujete riziko chybného zadání ceny a obsazenosti. Vše zapisujete pouze jednou a na jednom místě.
  • Snížíte pravděpodobnost vzniku overbookingu díky sdílení informací o obsazenosti v rámci všech využívaných kanálů.
  • Díky automatizaci můžete rozšířit Vaši prezentaci na další OTAs. Více portálů = více rezervací pro Vás.
  • Zvýšíte zisky přes tzv. revenue management. Ten automaticky přizpůsobuje ceny v návaznosti na počet zbývajících pokojů k prodeji.

 

V naší produktové nabídce má channel manager samozřejmě také svoje místo. Pokud by Vás zajímaly jakékoliv detaily ohledně možnosti propojení, určitě se můžete obrátit na naše obchodní zástupce nebo na naši zákaznickou podporu (info@previo.cz / +420 251 613 924).

Líbil se Vám článek? Nezapomeňte ho sdílet s ostatními!