Blog pro hoteliéry Novinky, rady, tipy z oblasti hotelnictví

Po chudých letech má být letošní jarní sezona pro hoteliéry úspěšná

Průzkum provedený agenturou CzechTourism mezi 1000 českými respondenty ukazuje, že jarní dovolenou v tuzemsku plánuje strávit 62 % Čechů. Na příliv hostů se mohou těšit hoteliéři jejichž destinace nabízí odpočinek se sportovním vyžitím, nachází se v blízkosti kulturní památky nebo umožňuje relaxaci a odpočinek. To jsou nejčastěji uváděné podmínky pro výběr dovolenkové destinace v Česku.

Češi si plánují na jaře dopřát celkem 9 dní volna. Nepočítejte ale s dlouhými pobyty. Data ukazují, že hosté plánují toto volno rozložit v čase a budou rezervovat převážně prodloužené víkendy. Na jarní dovolenou si v rozpočtu vyčlenili necelých 6 000 Kč v průměru. Podle ředitele CzechTourism, Jana Hergeta lze předpokládat, že nejvěžší poptávka bude převážně po ubytování v regionech, které splňují uváděné podmínky Čechů.

Domácí poptávku má také podpořit webový portál a aplikace „Kudy z nudy“, která představuje turisticky zajímavé destinace po celém Česku. Již nyní ji využívá 10,7 milionu uživatelů a nově je dostupná v ukrajinštině a angličtině.

previo-infografika-jarni-dovolena-2022

Regiony závislé primárně na příjezdové turistice jako Praha, Karlovy Vary nebo Český Krumlov se po pandemii zotavují jen pomalu. „Chybí turisté z Ruska a Číny. Před pandemií z každé této destinace dorazilo přes 500 000 turistů. V loňském roce z Ruska dorazilo jen 25 000 hostů a z Číny se příliv turistů vlivem pandemie téměř zastavil,“ uvedl Herget.

Propad v cestovním ruchu o 50 % oproti před pandemickému roku, kdy generoval obrat přes 300 mld. Kč, vnímá i ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš. „Jsme připraveni navýšit rozpočet na propagaci Česka v zahraničí a znovu u nás cestovní ruch rozjet,“ uvedl.

Vyčleněných 70 milionů Kč na propagaci, chce CzechTourism směřovat na bonitní cestovatele primárně ze zemí jako je Německo a USA. Ve výhradně digitálních kampaních chce představit Česko jako tradiční zemi v moderním hávu. Další země, ze kterých chce lákat potenciální turisty jsou naši sousedé ale i Spojené království a Skandinávie. Víkendové turisty chce získávat z Francie, Španělska a Itálie. Do hledáčku se dostal také Izrael, jehož zájem o Česko nepřetržitě roste.

Líbil se Vám článek? Nezapomeňte ho sdílet s ostatními!