Blog pro hoteliéry Novinky, rady, tipy z oblasti hotelnictví

Proč a jak využívat doplňkové služby?

Previo
Přidal do Novinky a tipy v Previu
31. ledna 2019

Tento článek je zaměřen na ty z Vás, kteří svým hostům vedle ubytování nabízejí (nebo přemýšlejí, že by nabízeli) i možnost přiobjednání dodatečných služeb. Záleží samozřejmě na možnostech a dispozicích Vašeho ubytovacího zařízení, ale může se jednat víceméně o cokoliv, co zvýší komfort a požitek ubytovaných.

Výhodné pro všechny

Vhodná nabídka doplňkových služeb doplní Vaše příjmy v průběhu „okurkové sezóny“ a v celkovém součtu pak také může výrazně pozvednout Vaše tržby v rámci celého roku. Pohlížet na extra služby pouze jako na nástroj na zvýšení tržeb ale není na místě. Když se nad celou věcí hlouběji zamyslíte, primárně by Vám mělo jít hlavně o blaho samotného hosta. Ptáte se proč?

Poskytnuté doplňkové služby mohou výrazně zvýšit celkovou spokojenost s pobytem. Hosté jsou pak samozřejmě více nakloněni možnosti další rezervace a jejich spokojenost se obvykle transformuje do pozitivních recenzí, které Vám mohou přilákat další návštěvníky.


Co můžete nabídnout?

Pokud máte dojem, že Vaše ubytování nemůže hostům nic speciálního nabídnout, zkuste o tom ještě nějakou chvíli přemýšlet. Hosty není potřeba ohromit širokou nabídkou služeb, ve které se ani nebudou schopni orientovat. Podívejte se na celou věc z pohledu zákazníka. Co by Vás potěšilo při příjezdu / v průběhu pobytu / při odjezdu a na jaké věci se hosté pravidelně dotazují na recepci?

Může to být pozdní check-out, extra polštáře, půjčení kola, snídaně do postele, masáž po příjezdu, vyprání prádla, transfer z/na letiště, průvodce, wellness, přístup do hotelové posilovny nebo cokoliv jiného. Služby nemusíte nutně poskytovat Vy, výhodné může být i spojení se třetí stranou, např. v případě pronájmů různých dopravních prostředků (lodičky, kola, koloběžky…). Stejně tak můžete využít kooperace s restauracemi, které hostům doporučíte.

Nebojte se ani nabídku služeb přizpůsobit sezónám a jiným významným dnům. I když nevužíváte tématické balíčky, můžete Vaše služby upravovat např. pro dny jako jsou Haloween, Valentýn atp. Může jít např. o strašidelnou výzdobu pokoje, květiny a vychlazené šampaňské atp. Stejně tak můžete hostům dopředu zajistit lístky na větší kulturní akce, které se budou konat v době jejich pobytu. Hosté nemusí v momentě rezervace o akci vědět, ale pokud ji uvidí ve Vaší nabídce, mohou ji jednoduše přidat do svého „nákupního košíku“. Platební kartu už mají přece jen po ruce, připravenou k úhradě rezervace 🙂


Informujte hosty i personál

Mnoho z Vás rozesílá před příjezdové emaily s podrobnějšími informacemi o dopravní dostupnosti, možnosti online checkinu atd. I v těchto emailech máte možnost hosty upozornit na Vaši nabídku nebo na dlouhodobě nejoblíbenější extra služby, které si mohou hosté obratem přiobjednat ještě před samotným příjezdem. I kdyby si host na základě informace z emailu přímo neobjednal, bude si alespoň částečně pamatovat, že určité služby máte v nabídce a je větší pravděpodobnost, že si na ně vzpomene i v průběhu pobytu.

Aktuálním trendem jsou také mobilní aplikace, přes které si hosté mohou ke své rezervaci přiobjednat vše potřebné z nabídky hotelu. Previo Vám již brzy poskytne podobnou možnost v rámci mobilní aplikace My Alfred pro hotelové hosty.

Nepodceňujte ani proškolení a motivaci Vašeho personálu ohledně doplňkového prodeje. Menší provize z prodeje může být pro zaměstnance vítanou motivací. Je však nutné stanovit a dodržovat určitá pravidla, přece jenom stále jste primárně ubytovací zařízení a služby jsou pouze doplňkovým „zbožím“.


V příštím článku se podrobněji podíváme na to, jak lze se službami pracovat v Previu.

Líbil se Vám článek? Nezapomeňte ho sdílet s ostatními!