Blog pro hotely Tipy, rady, triky pro hoteliéry z oblasti marketingu a provozu hotelu

Proč poptávkovým formulářům zvoní hrana?

Previo
Přidal do Tipy pro vás, Zajímavosti z hotelnictví
25. Červen 2019

Položme si otázku, zda v dnešní době ještě existují nějaké důvody, proč mít na webu ubytovacího zařízení umístěný poptávkový formulář? Odpověď je poměrně jednoznačná – NE.


Rychlost a jistota jsou rozhodující

Představte si sami sebe v situaci návštěvníka internetové stránky hotelu. Proklikáváte se nabídkou. Pokoje a služby jsou skvělé a vy si chcete rezervovat. Vykoukne na Vás neforemný poptávkový formulář, který obvykle ani není přizpůsoben pro zobrazení na mobilních telefonech.

Jak si tuto situaci vyhodnotí Váš potenciální host?

poptavkovy formular

„..Vyplňte nám termín, kontaktní údaje, počty osob, preferovaný pokoj a my Vás (pravděpodobně) budeme kontaktovat ohledně potvrzení (nebo také zamítnutí) Vaší poptávky…“

V tuto chvíli se návštěvník otočí na imaginárním podpatku a odchází si hledat ubytování jinam. Nejlépe tam, kde budou mít svou rezervaci ihned garantovanou a jistou.


Prezentace na globálních OTAs (Expedia, Booking.com,…)

Většina z Vás spolupracuje s nejméně jedním z největších globálních hráčů na poli zprostředkování ubytování. Tyto portály neznají nic jako poptávkový režim. Vše funguje na bázi okamžitého potvrzení rezervace.

Co je pro hosta jednodušší? Okamžitě rezervovat nebo odeslat poptávku přes Váš web a čekat až se k ní někdo vyjádří? A jaký je výsledek pro Vás? Zaplatíte vysoké zprostředkovatelské provize a v mezičase si ještě budete lámat hlavu s poptávkami…

Když už je část Vaší prezentace v online režimu, nedává žádný smysl fungovat na poptávku na vlastním webu. Ten by navíc měl být „výkladní skříní“ Vašeho ubytování a měl by Vám generovat stabilní počet přímých rezervací.


Proč si nepřidělat práci?

Pokud jsme Vás stále nepřesvědčili, uvědomte si, že zbytečně přiděláváte práci sobě a svým zaměstnancům.

Místo aby se plně věnovali ubytovaným hostům, musí zpracovávat příchozí poptávky a zdlouhavě emailem/telefonicky komunikovat s hosty, u kterých zatím ani není jistota, že se opravdu ubytují (než je poptávka vyřízena, sehnali si raději jiné okamžitě garantované ubytování, nezvedají telefon, nereagují na maily atp.).


Návaznost na platbu

Když už se recepce konečně s hostem dohodne na potvrzení rezervace, dostáváme se k otázce platby. V tuto chvíli máte pouze hostovo čestné slovo, že na rezervaci opravdu přijede. Můžete si samozřejmě vyžádat zálohu bankovním převodem nebo hosta požádat, aby Vám sdělil nebo zaslal detaily své platební karty (což moc lidí neudělá) pro případné stržení storno poplatků.

Zde se opět vracíme k neefektivní práci. Host potřebuje informaci kdy, kam a jak má zaplatit. Vy čekáte, kontrolujete bankovní výpisy, párujete platby (VS plateb bývají zapeklité), vystavujete doklady a informujete hosty o přijetí/neobdržení zálohové platby, z čehož vzniká další zbytečná komunikace.

Vše se přitom dá řešit automaticky v rámci online rezervačního formuláře.  Umožněte úhradu přes online platební bránu. Přijetí platby, vytvoření rezervace, dokladu a potvrzení pro hosta proběhne bez Vašeho zásahu.

Stačí Vám garance kartou? Host jí vyplní do zabezpečeného formuláře a vy si ji už jen ověříte přes platební terminál. Pokud lpíte na bankovních převodech, rezervační formulář automaticky vytvoří hostovi zálohový list, podle kterého úhradu provede.


S Previem můžete využít náš online rezervační formulář RESERVATION+. Hlavní devizou formuláře je vynikající konverzní poměr, tedy poměr počtu dokončených rezervací oproti celkové návštěvě Vašich stránek (resp. rezervačního formuláře).

Aktuálně navíc pracujeme na modernizaci a dílčích vylepšeních Reservation+. Na nový vzhled a funkce se můžete těšit již v průběhu tohoto roku!

Step-1-basic

Líbil se Vám článek? Nezapomeňte ho sdílet s ostatními!