Sociální média jako klíč k úspěchu (1)
Stejně jako se určité období lidských dějin nazývalo dobou železnou, můžeme s trochou nadsázky označit dnešek jako „dobu sociálních sítí“. Facebook (případně místo Facebooku doplňte libovolnou sociální platformu) se stal tak nedílnou součástí našeho života, že speciálně mladí lidé mají potřebu kontrolovat co „nového“ se událo řádově X krát během dne.
Sociální média jsou vysoce návykové, čehož můžete náležitě využít ve svůj prospěch. Lidé sdílí své zážitky a fotografie z dovolených, přičemž když vše zjednodušíme – každý se rád pochlubí co zajímavého se mu stalo a jak skvěle se na dovolené/výletě měl. Odměnou za kvalitní příspěvek jsou následně komentáře, lajky a sdílení od ostatních uživatelů.
Podobný princip by se měl uplatňovat i na profilech ubytovacích zařízeních. Pokud klientům umožníte vkládat komentáře a hodnocení může se na Vašem profilu rozvinout zajímavá diskuze i mezi samotnými klienty, ze které můžete jednoduše načerpat náměty na vylepšení chodu Vašeho ubytovacího zařízení, přičemž do diskuze můžete sami vstupovat.
V dřívějších dobách klienti zapisovali své podněty a pochvaly do papírové knihy přání a stížností, doba se ale změnila a každý může vyjádřit svůj názor v recenzi nebo právě v komentáři na sociální síti. Hoteliéři, ale jakoby neudrželi krok s dobou a sociální média stále velká část z nich poměrně úspěšně ignoruje. Nejčastější „výmluvou“ je to, že sociální média jsou doménou spíše mladších osob, na které dané ubytovací zařízení vyloženě necílí.
Je nutné si uvědomit, že profily na sociálních sítích tvoří pouze jeden z kanálů, přes který se o Vás klienti mohou dozvědět a je to tedy pouze další doplněk rezervačních portálů, webových stránek a případně dalších online prezentací Vašeho zařízení.
Pokud profil na sociální síti dosud nemáte, přišel nejvyšší čas k jeho založení. Pro začátek určitě doplňte veškeré základní informace, tzn popisky, otevírací časy, kontaktní údaje atp. Nedílnou součástí profilu je vizuální prezentace, tedy hlavně úvodní a profilová fotografie, podle kterých by měl návštěvník jasně vědět, že se jedná právě o Váš hotel/penzion.
Další „zdánlivou překážkou“ při práci se sociálními sítěmi bývá nedostatek času na jejich správu. Síla sociálních médií přitom ale spočívá právě v jednoduchosti a krátkosti příspěvků. Správce profilu nemusí být literární supertalent, dlouhé odstavce textu v dnešní době nikdo kompletně nepřečte, spíše je rychle proletí očima a scrolluje dál. Příspěvky formulujte jednoduše a srozumitelně. Text je vhodné doplnit obrázky, které upoutají návštěvníkovu pozornost.
Problematickou oblastí zůstává také otázka, co za příspěvky vkládat a jak často. Neměli byste své „followery“ zasypat lavinou postů, více než jeden příspěvek za den už může být pro některé obtěžující. Zároveň není nic jednoduššího než kliknout na „Tato stránka se mi už nelíbí“ a navždy se zbavit “záplavy spamu” přicházející z Vašeho profilu…
Obsah samotných příspěvků nemusí být nikterak “světoborný”, může se jednat např. o informace o zvýhodněných pobytových balíčcích, představení personálu, případně osob, které odpovídají za jednotlivé úseky provozu, aktualizace informací o specialitách restaurace, nebo případně fotografie a pozvánky na zajímavé akce, které u Vás proběhly nebo v blízké době proběhnou.
V druhé části článku se zaměříme na konkrétnější poznatky a doporučení ke správě sociálních sítí. Berte tedy tuto první část jako takový teoretický úvod a těšte se na pokračování! 🙂