Sociální média jako klíč k úspěchu (2)
Ve druhé části článku se podíváme na konkrétní doporučení a rady ke správě Vašeho profilu:
- Umožněte lidem, kteří náhodou „zabloudí“ na Váš profil možnost přímé rezervace bez nutnosti prokliku na webové stránky hotelu. Do profilu na Facebooku je možné přidat záložku Online Rezervace.
- Vhodnou profilovou fotografií se na první pohled odlišíte od ostatních ubytovacích zařízení, v ideálním případě použijte stejné logo jaké máte na vlastním webu.
- Vyzkoušejte pomocí reklam propagovat Váš web a důležité příspěvky. Ceny propagace nejsou zas tak závratné a Váš příspěvek má šanci se dostat k většímu okruhu potenciálních zákazníků.
- V souvislosti s využitím reklam si měřte návštěvnost příspěvků, resp. tedy kolik uživatelů přijde na Váš web přes reklamu. Pro měření můžete využít např. Google Analytics, nebo URL Link Builder.
- Nebuďte pasivní – příspěvky vkládejte alespoň dva až čtyři za týden. Pokud máte co svým followerům sdělit, můžete přispívat i více, ale je důležité nepřekročit tenkou hranici, kdy se příspěvky stávají pro návštěvníky/sledující otravné. Klasicky také nezapomeňte nezaměňovat kvalitu příspěvků za kvantitu.
- Příspěvek s fotografií nebo obrázkem je vždy zajímavější než holý text.
- Při uveřejňování příspěvků přemýšlejte a experimentujte s časy zveřejnění, zjistíte kdy Vaše posty získají větší ohlas a vyvolají u uživatelů více reakcí v podobě komentářů atp.
- Nebojte se zveřejňovat příspěvky o víkendu, lidé si na sociální sítě najdou čas nejenom v pracovním týdnu.
- Důležitá oznámení a akce, které chcete více promovat můžete na nějaký čas „připnout“ do horní části stránky.
- Příspěvky nemusíte vymýšlet těsně před zveřejněním. Pokud na Vás přijde kreativní nálada, předpřipravte si jednotlivé posty a naplánujte jejich zveřejnění dopředu na konkrétní den a čas.
- NEPIŠTE PŘÍSPĚVKY VELKÝMI PÍSMENY – vypadá to jako by Vám přeskočilo 🙂
- Pokud máte i restauraci, vytvořte jí raději vlastní profil oddělený od ubytovacího. Hosté opravdu nemají zájem, aby se jim každý den zobrazovalo, že dnes máte v denním menu řízky s bramborovým salátem a svíčkovou…
- Když už je řeč o denních menu v restauraci – důležité jsou opět kvalitní fotografie pokrmů, doplněné zajímavými popisky. Ne seznam dnešní nabídky včetně výčtu obsažených alergenů. Pro inspiraci doporučuji navštívit např. profil restaurace Incruenti (i jako příklad „vzorné“ reakce na příspěvky návštěvníků)
- Doplňte veškeré informace, které můžete, do Vašeho profilu (speciálně Facebook přidává stále nové „vychytávky“ – videa, produkty atp.).
- Pozor na do očí bijící hrubky v textu! Před zveřejněním si po sobě příspěvek přečtěte.
- Komunikujte s návštěvníky, buďte pozitivní, lajkujte komentáře/hodnocení a nezapomínejte, že se jedná pouze o sociální síť, vtípkovat není zakázáno 🙂
- Poslední rada na závěr – když cítíte, že správa sociálních sítí není nic pro Vás, vždy můžete správu Vaší prezentace outsourcovat a svěřit ji specializovaným firmám.