Blog pro hoteliéry Novinky, rady, tipy z oblasti hotelnictví

Zpětná vazba k Vývojovému dotazníku I.

Previo
Přidal do FAQ ze zákaznické podpory
20. září 2018

V minulém měsíci jsme mezi Vás rozeslali vývojový dotazník. Hlavním bodem dotazníku byl žebříček vývojových priorit. Zajímalo nás, co Vám v Previu nejvíce chybí a které funkce z předpřipraveného seznamu byste uvítali nejvíce. Jednou z možností bylo i vložení libovolného vlastního podnět na vylepšení nebo úpravu stávajících funkcí.

Zatím stále ještě sbíráme odpovědi, ale v několika článcích zde na blogu bychom se chtěli vyjádřit k Vašim textovým odpovědím. V tomto prvním článku bychom si prošli věci, na které jste se dotazovali, ale které (pokud jsme správně pochopili formulaci vaší odpovědi) by již nyní měly být v Previu proveditelné. V dalších článcích bychom se poté dostali i k námětům na vylepšení, které by bylo možné do budoucna do systému zakomponovat.

Pokud poznáte Vaší zpětnou vazbu a naše odpověď nebude přímo odpovídat Vašemu dotazu, můžete nás klidně kontaktovat na emailu info@previo.cz s podrobnějším vysvětlením. Zpětná vazba je uvedena vždy tučným písmem, přičemž některé dotazy byly částečně zkráceny nebo textově sjednoceny (pokud se objevily vícekrát).


 

Složité zadávání hostů zejména nových. Můžou se omylem přepsat i na několik termínů jiných rezervací.

Pokud mám hosta již zadaného v rezervaci, otevřením jeho editace edituji jeho záznam ve všech rezervacích, kde je uvedený. Pokud je host zadaný špatně, využijte tlačítko Vyměnit hosta a vyberte hosta buď z našeptávače nebo zadejte kompletně nového. U kompletně nového hosta zadám celé jméno a buď potvrdím klávesou Enter nebo případně kliknu na tlačítko Nový host, které mi rovnou otevře kartu hosta k dalšímu doplnění zbývajících údajů.


Doplnění otevření pokojů přímo z plachty rezervací.

Doplněno v aktualizaci na verzi 7.7.7. Dejte si pozor pokud využíváte více cenových plánů – otevírání / zavírání z plachty pracuje pouze se standardním cenovým plánem.


Možnosť exportu kontaktov (meno, adresa, email, tel) z databazy klientov do excelu

Databázi hostů je možné exportovat do „tabulkového“ CSV souboru, který otevřete v Excelu. Musíte pouze projít tzv. Importem textu, kde si nastavíte správně rozřazení dat do jednotlivých sloupců tabulky. CSV soubor obsahuje veškeré údaje o hostech, ale můžete si skrýt / odmazat pro Vás nepotřebné sloupce.


Sloučení nebo rozdělení rezervací o více pokojích

Po kliknutí pravým tlačítkem na rezervaci se Vám objeví jako jedna z možností Přidat do skupiny / Odebrat ze skupiny. U již vytvořené skupinové rezervace je možné nové nebo stávající rezervace přidávat a zároveň i odebírat přes záložku Pokoje.


Možnost zvýraznit některé termíny na plachtě (svátky a podobně)

Máme téměř hotové, bude k dispozici v jedné z nadcházejících aktualizací.


Mobilní aplikace a přidání možnosti našeptávání

Našeptávač je již funkční (hosté, firmy, položky účtu). Kvůli většímu množství odpovídajících výsledků vyhledávání (např. u hostů) je nutné zadat alespoň tří znaky, aby se našeptávač zobrazil.


Přehled stornovaných rezervací včetně historie

Všechny stornované rezervace si můžete vyfiltrovat v Přehledu rezervací. Filtrovat můžete buď podle data zrušení rezervace nebo případně všechny stornované podle data vytvoření / příjezdu / odjezdu.


Automatické vyskladnovanie položiek

V sekci Pokladna / Sklad / Drobný prodej je možné si nastavit automatické otevření okna s vyskladněním při přidání skladové položky do účtu / dokladu.


Booking – při přenosu počtu hostů do Previa z Booking.com se zapíší jen dospělí, ale žádné děti

Bude opraveno v nejbližší aktualizaci na verzi 7.7.8.


Zdali by, co se týče slev, nešlo zadávat nejen procentuální slevy ale i přímo konkrétní číslo.

Tlačítko na slevy / příplatky funguje opravdu jen na %. Předdefinujte si ve službách (neveřejnou -> tzn. nezobrazovat na webu) položku Sleva, kterou pak vždy pouze vyberete z našeptávače a doplníte se záporným znaménkem slevu pro konkrétní rezervaci v absolutní hodnotě. Pokud využíváte např. 3 různé úrovně slev (200 / 400 / 600), můžete si takto vytvořit tři různé „služby“ přímo s konkrétní částkou slevy.


 

Neustále žádosti o přepočítání účtu rezervace při práci se skupinovými rezervacemi

Celá tato věc je trochu komplikovanější, ale přidali jsme možnost deaktivovat si přepočítávání a volbu přepočítávat účty pouze manuálně z účtu pokoje.


Možná, že neumím: 1. ale na pokoji jsou dva hosté a potřebuji vystavit dva doklady, každý je i z jiné firmy. 2. Pokud mám zaplacený pokoj a host si prodlouží pobyt, tak pokud bych pravou stranu popotáhl a automaticky by se účet přepočítal a vyčíslil nedoplatek.

1) Vystavím první doklad, na který se mi načte firma, která je uvedena v rezervaci. Upravím si položky automaticky načtené z účtu rezervace – smažeme nechtěné (které bude platit druhý host), případně upravíme cenu / počet ostatních položek. Následně vytvoříme druhý doklad, změníme si odběratele (buď firma z našeptávače nebo případně zapíši druhou společnost přímo do sekce odběratel v dokladu) a následně už mohu doklad uložit. Položky, které se mi na druhý doklad načetly, byly pouze zbývající položky, které nebyly „vyfakturovány“ prvnímu hostovi. Můžete se případně podívat i na video zde (2:30), kdy je znázorněna podobná situace, kdy dva hosté chtějí platit každý sám za sebe.

2) Pokud mám položku ubytovacích služeb / slev / poplatků modrou, automaticky se mi účet přepočítá (resp. bude mi nabídnuto jeho přepočtení viz předchozí odpověď). Ve chvíli, kdy je položka šedá (tzn. ručně upravená) k přepočtu nedojde. Pracujeme ale na úpravě, kdy by se dodatečná noc přidala do účtu, i pokud by byla položka ubytovacích služeb šedá / ručně upravená.


 

Možnost statistik pro každé ubytovací zařízení zvlášť – máme 2 na 1 plachtě.

V reportech Obsazenosti a Rezervací je možné filtrovat pomocí druhů pokojů (na závěr ale bude potřeba tyto výsledky sečíst např. v excelovém výstupu z Previa). V reportech financí si můžete report vytvořit pouze pro konkrétní typy pokojů, tedy nejprve pro jedno ubytování a pak pro druhé. Druhou možností by pak samozřejmě bylo rozdělení na dva samostatné profily, které jsme schopni Vám propojit a můžete se mezi nimi poté libovolně přepínat.


 

Upozornění, že host, který udělal rezervaci již u nás bydlel.

Jestliže host při rezervaci použije stejné údaje (jméno, příjmení, telefon, email), jaké o něm máte uložené v databázi hostů, měly by se poté do rezervace propsat i ostatní informace, které nedoplňuje při tvorbě rezervace (adresa, číslo dokladu, atp.). Toto pravidlo neplatí u rezervací přes portály, které místo klientova emailu uvádějí alias např. martin123@booking.com.


 

Možnost rozdělení na více budov v jedné plachtě.

Vytvořte si nový pokoj (Nastavení/Hotel/Pokoje) typu Ostatní (nenabízí se online) a tímto pokojem si v plachtě oddělte jednotlivé budovy pro lepší orientaci.


 

Možnost tvořit v rámci BE také doplňkové slevy typu min.počet nocí 3…sleva 20%…

Vytvořte si cenový plán pouze na Reservation+ a následně si v tomto cenovém plánu nastavte min.stay na 3 noci. Zároveň si vytvořte slevu na dlouhodobý pobyt o délce 3 nocí, která se bude aplikovat pouze na nově vytvořený cenový plán.


 

Přesuny zálohových dokladů mezi rezervacemi

Doklady je možné odpárovat z účtu rezervace a následně je přidat/přesunout do jiného účtu.


 

Statistiky pro manuálně vytvořené rezervace

V reportech Rezervace můžete filtrovat rezervace podle zdrojů. Zdroj Uživatel jsou ručně vytvořené rezervace. Pak už si pouze upravíte podmínky filtrování např. podle data a určíte si, zda Vás zajímá počet rezervací nebo případně celková částka / hodnota těchto rezervací.


 

Zrušiť vytváranie klientov s prázdnymi menami v databáze klientov, ktorí vznikajú pri online rezerváciach /klient pri rezervácii uvedie jedno meno na dvojlôžkovej izbe/

Tato věc je také již upravena – host se sice při vytvoření rezervace propíše do databáze hostů jako prázdný záznam, ale při zadání hosta je prázdný záznam nahrazen záznamem nového hosta. Pokud se jedná o hosta, kterého již máte v databázi tak je při jeho zadání prázdný záznam smazán.


Tisk hotelového účtu (ne ve formě daňového dokladu)

Samostatný tisk bohužel zatím nemáme, ale můžete využít alespoň tisk druhé strany ubytovacího voucheru, který seznam všech položek účtu rezervace obsahuje také.


Možnost x dni před rezervovaným datem pro klienty zakázat možnost platby převodem, ale pouze kartou a na místě

Tato věc je také již funkční. Mohu mít nastavenou např. zároveň garanci kartou a bankovní převod se splatností 5 dní. Pokud si budu vytvářet rezervaci, která bude začínat za méně než 5 dní, bude mi umožněna pouze garance kreditní kartou.


Pre nás začiatočníkov by som rád uvítal nejaké školenia či semináre ako sa pohybovať a naplno využívať váš systém.

Máme pro Vás k dispozici pravidelně aktualizovaný textový manuál, na našem youtube kanálu naleznete videomanuály (pokud nenajdete co by Vás zajímalo, klidně nám napište na info@previo.cz) a případně je také možné se dohodnout s obchodním zástupcem na zaškolení přímo u Vás.


Zjednodušit stěhování skupinových rezervací

Se skupinovými rezervacemi můžete pracovat přímo z plachty (bez nutnosti rozkliknutí detailu rezervace). Pokud na skupinu kliknete jednou, označí se Vám celá skupinová rezervace, kterou následně můžete přetáhnout myší na jiný termín. Pokud kliknete na konkrétní rezervaci ještě jednou, označí se Vám pouze tato jedna rezervace v rámci skupiny a tu již můžete drag n dropem přesouvat na plachtě, případně jí potažením za její kraje prodlužovat / zkracovat.

Druhou variantou je pak kliknutí pravým tlačítkem na konkrétní rezervaci, kterou chcete upravit a zvolení první možnosti Upravit (konkrétní rezervaci), kde už pak pouze změníte pokoj / termín a rezervaci uložíte.

Poslední (nejpomalejší) variantou je pak rozkliknutí detailu skupinové rezervace, přesun do záložky pokoje a rozkliknutí editace konkrétní rezervace, kterou chci měnit.

Pro hromadné úpravy více rezervací v rámci skupiny je zde poté tento nástroj.


Vyplnění online checkinu nevyplní v kartě hosta kolonku Státní příslušnost, který je povinným údajem při evidenci cizinců pro cizineckou policii.

Již opravujeme, objeví se v jedné z nejbližších aktualizací.

Líbil se Vám článek? Nezapomeňte ho sdílet s ostatními!