Blog pro hoteliéry Novinky, rady, tipy z oblasti hotelnictví

Zvyšte své zisky. Objevte kouzlo dynamické cenotvorby

Přemýšleli jste někdy, zda nastavujete správné ceny za své pokoje? Cenotvorba v hotelnictví už dávno není jen o ceníku na recepci. Pokud ceny aktivně neřídíte, přicházíte o zisky – buď prodáváte příliš levně a zbytečně snižujete marži, nebo naopak draze a odrazujete hosty. Správná cenotvorba je klíčem k úspěchu v hotelovém byznysu. Revenue management systémy (RMS) vám pomohou najít ideální rovnováhu. Využívají data, automatizaci a pokročilé algoritmy k tomu, aby určily optimální cenu v každém okamžiku. Díky nim můžete reagovat na poptávku, sezónnost i chování konkurence a tím maximalizovat své příjmy, to aniž by vás to stálo příliš času, nebo jste se museli zabývat složitou analýzou dat.

Do Previa jsme nově přidali tři propojení na takové systémy – PriceLabs, RoomPriceGenie a Lighthouse. Pokud nevíte, jak vybrat revenue management systém a který by pro vás mohl být ten pravý, sepsali jsme vám k nim bližší informace. Pojďme se na ně tedy podívat blíže.

RoomPriceGenie

https://roompricegenie.com/ 

RoomPriceGenie je jednoduchý a intuitivní nástroj, který automatizuje cenotvorbu především pro menší hotely a penziony. Systém sleduje tržní trendy, vlastní obsazenost a konkurenci, na základě čehož nastavuje optimální ceny. Můžete si ale vybrat, zda chcete mít volné ruce a necháte systém fungovat samostatně, nebo zda chcete jen využívat doporučení a řídit ceny ručně. Hlavní výhodou je snadné nastavení a přívětivé uživatelské rozhraní, díky kterému mohou hoteliéři rychle začít s dynamickým oceňováním, aniž by museli mít hlubší znalosti revenue managementu. RoomPriceGenie je cenově dostupnější než některé konkurenční systémy a hodí se pro podniky, které hledají efektivní řešení bez složité konfigurace.

Hlavní přednosti:

  • Jednoduchost – Přehledné a intuitivní rozhraní, ideální pro menší hotely nebo ubytovatele bez zkušeností s RMS.
  • Automatizované úpravy cen – Dynamická cenotvorba na základě konkurence a obsazenosti.
  • Dostupná cena – Cenově dostupnější než některé jiné RMS, což z něj dělá atraktivní řešení pro menší podniky.
  • Podle údajů RoomPriceGenie zaznamenají jejich klienti v průměru 19% nárůst příjmů a přitom nastavování cen věnují jen 10-15 minut týdně.
  • Integrace – Řešení je přímo propojené na Previo. Z pokročilých funkcí zbývá dokončit propojení nastavení restrikcí, analytického nástroje a segmentace klientů. S dokončením počítáme do konce roku. 
  • Cena a zkušební období: 14denní zkušební období s možností výběru ze tří tarifů (Starter, Advanced, Professional) dle vámi požadovaných funkcionalit. Cena základního tarifu začíná na €126 za měsíc. Pro klienty Previa však máme zvýhodněnou nabídku. S námi získáte první tři měsíce za polovinu a prodloužené testovací období na 30 dní. Nabídka platí od 1. dubna do 30. června 2025. 

 

Pro koho je vhodný?

Malé a střední hotely, penziony, apartmány a nezávislí ubytovatelé, kteří hledají jednoduchý a efektivní nástroj bez složité konfigurace.

Pusťte si video se stručným představením systému.

Tato kalkulačka vám pomůže odhadnout návratnost investice: roompricegenie.com/return-on-investment-calculator

 

Lighthouse 

https://www.mylighthouse.com/

 

Společnost Lighthouse poskytuje hoteliérům nástroje, které jim pomáhají optimalizovat cenovou strategii a zvyšovat příjmy. Do Previa je nově integrované jejich řešení Pricing Manager, které využívá umělou inteligenci a rozsáhlá data o trhu, poptávce a chování zákazníků. Dokáže tak doporučovat optimální sazby až na 365 dnů dopředu. Jsou přitom transparentně vypočítané na míru pro vaše ubytování.  Jeho hlavním cílem je pomoci hoteliérům maximalizovat příjmy a zároveň šetřit čas poskytováním informací a automatizací procesu stanovování cen. Součástí řešení je také rate shopper, který sleduje ceny konkurence na Booking.com a dalších rezervačních portálech.

Hlavní přednosti

  • Pokročilá datová analýza – Využívá velké množství dat z různých zdrojů, včetně konkurence, trhu a zákaznického chování. Na nich zakládá svá doporučení.
  • Predikce – Nabízí detailní prognózy poptávky a obsazenosti, které pomáhají v dlouhodobém plánování.
  • Sledování konkurence – Umožňuje detailní monitoring cen konkurence v reálném čase.
  • Dynamická cenotvorba poháněná AI –   Systém analyzuje nejaktuálnější tržní data, obsazenost a ceny konkurence, aby poskytl optimální cenová doporučení na následujících 365 dní. Tato doporučení jsou aktualizována každou hodinu, což umožňuje pružně reagovat na měnící se tržní podmínky.
  • Lighthouse přináší 50násobnou návratnost investic díky optimalizované cenotvorbě a poloviční snížení času stráveného správou cen.
  • Cena začíná na €99/měsíc bez ohledu na počet pokojů. Tento balíček již obsahuje například cenová doporučení nebo rate shopper. Klienti Previa mohou využít prodlouženou 30denní trial verzi.

 

Pro koho je vhodný?

Penziony, hotely a ubytování typu B&B až do 100 pokojů, kteří chtějí využít pokročilé analytické nástroje pro optimalizaci výnosů. Flexibilita a škálovatelnost řešení však umožňují přizpůsobení specifickým požadavkům a velikosti většiny zařízení.

Pusťte si video se stručným představením systému.

PriceLabs

https://pricelabs.co/ 

PriceLabs je nástroj pro revenue management, vytvořený speciálně pro ubytovací zařízení, kterým pomáhá maximalizovat obsazenost a tržby. Jeho algoritmus dynamicky stanovuje ceny pokojů na základě obsazenosti vašeho ubytování, cen konkurence a celkové poptávky na trhu – s využitím dat z vybraných OTA platforem. PriceLabs nabízí uživatelskou flexibilitu, takže si můžete přizpůsobit cenovou strategii – ať už jde o úpravy dle obsazenosti, sezónní změny, ceny pro vzdálenější termíny nebo last-minute slevy. Je tak ideální pro ty, kteří chtějí mít plnou kontrolu nad cenotvorbou. Nabízí také funkce pro porovnání cen a sledování konkurence. 

Hlavní přednosti:

  • Široká možnost nastavení – Umožňuje detailní nastavení podmínek pro výpočet cen včetně restrikcí a zvýhodnění, které jinak realizujete v Previu. 
  • Flexibilita v cenotvorbě – Umožňuje detailní nastavení cenových strategií na základě poptávky či sezónnosti, ale také nastavení cílové obsazenosti, které pak přizpůsobuje výpočet cen ubytování. V systému si sami můžete změnit seznam konkurenčních objektů (comp set), jejichž data chcete ve výpočtu zohledňovat. 
  • Dynamická cenotvorba – Využívá pokročilé algoritmy a AI pro výpočet cen, které následně posílá do Previa 1x za den. S příplatkovou funkcí až 3x za den. 
  • Pokročilá analytika – Nabízí detailní přehledy a reporty.
  • Integrace – Plná funkcionalita podporuje širokou škálu OTA platforem pro analýzu dat (Airbnb, Booking.com, VRBO aj.).
  • Hotelům využívajícím PriceLabs se meziročně zvýšil RevPAR o 18 %.
  • Cena a zkušební období: 30denní zkušební období a následně $19,99/měsíc za pokoj či apartmán. 

 

Pro koho je vhodný?

Zejména pro provozovatele apartmánů a menších ubytovacích zařízení, kteří chtějí plnou kontrolu nad dynamickým oceňováním a možností detailních úprav cenové strategie.

Pusťte si video se stručným představením systému.

 

Jaký RMS vybrat?

  • PriceLabs – Nejlepší pro flexibilní nastavení cen a podrobnou analytiku pro apartmány. 
  • RoomPriceGenie – Nejlepší pro malé hotely a ubytovatele, kteří chtějí jednoduché a efektivní řešení.
  • Lighthouse – Nejlepší pro menší až střední hotely či B&B, pro které jsou důležité pokročilé funkce.

 

 

 

Líbil se Vám článek? Nezapomeňte ho sdílet s ostatními!