Dvoufaktorové ověření jako podmínka pro zobrazení kreditní karty od 30.10.2023
Pro větší bezpečnost Vašich dat jsme už před několika měsíci zavedli možnost volitelné aktivace tzv. 2 faktorového ověření (2FA) pro přihlášení konkrétního uživatele. Dvoufaktorové ověření je postup, který znáte například z přihlášení do svého internetového bankovnictví, do emailu nebo na sociální sítě, kde kromě hesla zadáváte ještě unikátní a měnící se kód, který získáte přes svůj mobilní telefon.
Téměř každý den můžete zaslechnout zprávu o odcizených přihlašovacích údajích, úniku dat, podvodných zprávách nebo jiné formě internetové kriminality. Obezřetnost je v prostředí internetu rozhodně na místě a to platí i pro Previo a přístupy do něj. I proto musíme reagovat na vzrůstající nebezpečí a zvýšit úroveň zabezpečení kreditních karet a dalších citlivých údajů Vašich hostů v Previu.
Od pondělí 30.10.2023 proto bude podmínkou pro zobrazení plného detailu kreditních karet uložených v Previu právě aktivace dvoufaktorového ověření.
Co je potřeba nastavit?
- Pro uživatele, kteří pracují s údaji o kreditních kartách je potřeba aktivovat dvoufaktorové ověření v Previu.
- Tito uživatelé si musí stáhnout volně (zdarma) dostupnou mobilní aplikaci Google Authenticator a propojit jí se svým Previo účtem při prvním přihlášení do Previa.
- Po propojení aplikace a Previo účtu stačí přepsat kód z aplikace do přihlašovací stránky Previa.
- Uživatel je následně přihlášen a další práce v systému probíhá jako obvykle, včetně práce s kreditními kartami Vašich hostů.
- Pokud se uživatel připojuje ze stejného zařízení/prohlížeče, na kterém už proběhlo dvoufaktorové ověření, není nutné opakované ověření. To nastává pouze v případě přihlášení uživatele z nového zařízení/prohlížeče nebo po vymazání cookies Vašeho internetového prohlížeče.
Jak aktivovat dvoufaktorové ověření pro své uživatele?
V našem podrobném návodu naleznete odkazy na stažení aplikace Google Authenticator jak pro Android tak pro iOS včetně detailního popisu jednotlivých kroků nastavení (vše je doplněno obrázky). Součástí návodu jsou i nejčastější dotazy k tomuto tématu.
Proč zavádíme tuto změnu?
Odpověď je velice jednoduchá a to „bezpečnost Vašich dat především“. Zde bychom rádi připomněli starší článek z blogu, který obsahuje 7 základních bezpečnostních rad pro práci s Previem. Silné heslo a samostatné uživatelské účty pro každého z Vašich zaměstnanců by měly být nezbytným bezpečnostním minimem.
I tak ale výrazně doporučujeme aktivaci dvoufaktorového ověření pro všechny Vaše uživatele (i pokud nepracují s kreditními kartami), pokud chcete zvýšit bezpečnost dat Vašich hostů.
Všichni zaměstnanci Previa mají dvoufaktorové ověření aktivované již několik měsíců a kromě několika minut úvodního nastavení nás tato další bezpečnostní vrstva nijak neovlivňuje v naší každodenní práci a zároveň máme jistotu, že naše účty nejsou zvenku zneužitelné.