Alfred v číslech 1Q/2022 + tipy
Máme velkou radost, že stále více z Vás využívá služby virtuálního recepčního Alfreda, kterého jsme v prvotní podobě (ještě ve formě stahovatelné aplikace) představili na jaře 2019.
Od té doby uběhlo poměrně hodně času, který jsme využili na předělání Alfreda do tzv. pwa aplikace, kterou již není nutné stahovat, ale můžete do ní jednoduše vstupovat v rámci internetového prohlížeče. Alfredovy schopnosti také doznaly poměrně zásadního vylepšení počínaje minibarem a konče např. propojením na elektronické zámkové systémy.
Alfredovu užitečnost pro ubytovatele bychom Vám chtěli demonstrovat na konkrétních číslech za první kvartál roku 2022.
Velkou výhodou se ukázalo také propojení Alfreda s platební bránou. Online platba v aplikaci je kompletně volitelná. Překvapivým faktem ale je, že pokud hosté mají možnost dobrovolné platby, velká část z nich tuto variantu s radostí využije a uhradí svou rezervaci klidně s předstihem, jen aby měli při příjezdu na ubytování méně starostí.
Na bázi dobrovolnosti funguje také výše uvedený online check-in. Opět šetří čas jak Vašim zaměstnancům, tak samotným hostům.
Zajímavou statistikou je úspěšnost žádostí o check-in. Hosty můžete požádat o vyplnění údajů buď automatickým emailem (5 a 2 dny před příjezdem) nebo libovolnou vlastní mailingovou kampaní. Obě varianty je možné doplnit SMS zprávami den před příjezdem, pokud hosté doposud check-in nevyplnili.
Srovnali jsme míru úspěšnosti obou variant a výsledky jsou následující:
Na grafech výše je dobře vidět, že úspěšnost žádostí o check-in je výrazně vyšší, pokud hotel využívá náš předdefinovaný automatický mailing.
Zajímalo nás čím to je. Proto jsme náhodně prozkoumali několik desítek mailingových kampaní s žádostí o check-in u konkrétních hotelů. Můžeme konstatovat, že v některých případech je na vině délka textu a přemíra informací, které se ubytovatelé snaží dostat do jediného emailu.
Pro vlastní mailing proto doporučujeme žádost o check-in kompletně oddělit od všech ostatních informací, které hostovi chcete poskytnout (ty mu můžete poslat v dalším emailu před příjezdem).
U obou variant je vidět druhá zajímavá věc a to že SMS zprávy s žádostí o check-in den před příjezdem opravdu fungují. V obou variantách se při jejich použití úspěšnost žádostí dramaticky zvyšuje.
Vysvětlení je zřejmé. Emailů všichni dostáváme takové množství, že je velice jednoduché některý z nich přehlédnout nebo jednoduše ignorovat. SMS zpráva je přímější způsob komunikace a navíc chodí až den před příjezdem. Tzn. v době kdy už jsou hosté víceméně v „dovolenkovém / cestovním módů“ a spíše se tedy budou žádosti související s jejich blížícím se pobytem věnovat.
Tolik k číslům. Alfredovy služby chceme stále zlepšovat. Aktuálně pro Vás chystáme např. funkci na možnost změn v termínu rezervace a vylepšení možnosti stornování rezervace v souvislosti s platnými storno podmínkami v době storna.
Děkujeme, že stále využíváte Alfredovy služby!