Blog pro hoteliéry Novinky, rady, tipy z oblasti hotelnictví

DŮLEŽITÁ AKTUALIZACE – Nový účet rezervace, filtrování a vlastníci položek – 11.10.2022

Martin Zindulka
Přidal do Novinky a tipy v Previu
29. září 2022

Na úterý 11.10.2022 je naplánovaná zásadní aktualizace Previa. Ta s sebou přináší několik důležitých změn, které se týkají práce se skupinovými rezervacemi a jejich účty. V následujícím článku si stručně shrneme nejdůležitější body.

Na konci článku také naleznete odkazy na kompletní manuály, kde jednotlivé změny rozebíráme podrobněji.


Jednotný účet rezervace

S úpravou dochází ke zrušení jednotlivých pokojových účtů v rámci skupinové rezervace. Nově tedy existuje pouze jeden hlavní účet celé rezervace. Odpadá tedy přesouvání položek mezi skupinovým účtem a jednotlivými účty konkrétních pokojů ve skupině.

Touto změnou nepřicházíte o žádné stávající funkce, položky pro jednotlivé pokoje si můžete z nového účtu zobrazit pomocí nových filtrů.

Naopak by se touto úpravou mělo zrychlit ukládání větších skupinových rezervací.


Filtry na položky v účtu rezervace

Funkce filtrování Vám umožní přizpůsobit si zobrazení obsahu účtu a výrazně pomůže s fakturací. Pole pro zadání filtru naleznete v horní části nad obsahem účtu.

Filtrovat je možné např. podle pokojů (tzn. pouze položky, které náležejí konkrétnímu pokoji – alternativa pro původní přesun položek ze skupinového účtu na pokojový účet), typů položek, ale i „vlastníků“ položek (viz dále).

filtr0

Práci s filtry můžete ještě doprovodit zaškrtáváním políček na začátku každého řádku.

Pro účely fakturace pak platí, že pokud máte např. vyfiltrované nějaké položky (pouze pokoj 2) a vystavíte doklad, budou do něj načteny pouze vyfiltrované položky. Pokud máte aktivovaný filtr a ještě zaškrtáte pouze některé z položek, bude následně doklad vystaven pouze na zaškrtnuté položky.

blog1

Výběr položek pro účely následné fakturace přes zaškrtávátko, ale lze provést i bez předchozího použití filtru.


„Vlastník“ položek

Poslední novinkou je možnost označení tzv. „vlastníka“ pro každou jednotlivou položku v účtu rezervace.

Vlastíkem (nebo plátcem) mohou být hosté z rezervace, firma nebo rezervační partner (pokud se jedná o předplacenou rezervaci s virtuální kartou).

Pro účely fakturace je zde možnost označit vlastníky jednotlivých položek a pro samotné vystavení dokladu nejprve filtrovat po konkrétních vlastnících položek a po každém vyfiltrování vystavit doklad pro konkrétního vlastníka.

vlastník1

„Vlastník“ řeší i možnost označení přeposlaných položek s konzumací z restaurace atp. Pokud nám restaurační software pošle informaci, ke kterému hostovi daný účet náleží, jsme schopni tuto informaci promítnout a propsat do označení správného vlastníka.


Platba na OTA / platba na fakturu

Tyto parametry se již nenastavují pro celou rezervaci, ale pouze na úrovni položek v účtu. Parametry jsou nahrazeny pomocí nové funkce „vlastníka“.

  • U předplacených rezervací z OTA bude vlastník zaplacených položek nastavený právě na rezervačního partnera.
  • Pro firemní rezervace na fakturu budete po označení firmy v rezervaci dotázáni, zda chcete označit firmu jako vlastníka všech položek v účtu.

Kompletní informace

Podrobnější popis změn naleznete i v našem manuálu.

Líbil se Vám článek? Nezapomeňte ho sdílet s ostatními!