Blog pro hoteliéry Novinky, rady, tipy z oblasti hotelnictví

Chcete desetitisíce navíc z přímých rezervací? Zkuste také Google Booking Links!

Martin Zindulka
Přidal do Novinky a tipy v Previu
27. března 2023

Co takhle získat pár desítek tisíc navíc z nových rezervací, aniž byste museli vynaložit nějaké zvláštní úsilí? Pokud by se vám to líbilo, podívejte se, jak se to povedlo v loňském roce více než dvanácti stům uživatelů našich služeb. Stačilo jim jen začít využívat Free Google Booking Links. A přidáváme i pár tipů, jak jejich přínos maximalizovat.

Když jsme v průběhu roku 2021 spustili propojení na novou službu Free Google Booking Links (GBL), slibovali jsme si od toho zajímavou a z dlouhodobého hlediska perspektivní alternativu k zavedeným rezervačním portálům, která pomůže zaplnit volné kapacity. Výsledky z prvního roku provozu ale předčily očekávání nás i našich klientů.

Údaje z roku 2022 totiž ukázaly, že jde o plnohodnotnou a navíc pro ubytovatele cenově zajímavou cestu k získávání rezervací. Agregovaná data z našeho hotelového systému v lednu ukazovala, že se počty rezervací pohybují v řádech nižších stovek. Avšak v srpnu, na vrcholu sezony, už bylo přes tento rezervační kanál realizováno přes 2 000 rezervací. V prvních měsících roku 2023 jsou počty rezervací realizovaných přes GBL dvakrát až třikrát vyšší než vloni.

Výrazným nárůstem prošel také celkový obrat. Ten se v závěru léta vyšplhal k cca 7,5 milionu korun v realizovaných objednávkách. Za celý rok tak bylo provedeno 12 768 rezervací v celkové hodnotě blížící se 41 milionům korun. Alespoň jednu rezervaci přes GBL zapsalo v hotelovém systému Previo 1 256 ubytovacích zařízení. To je na jednoho ubytovatele v průměru přes deset rezervací a každá v hodnotě 3 196 Kč. Průměrně si tak každý přišel navíc téměř na 32 500 Kč.

 

Kumulovaný počet rezervací z Google Booking Links v Previu za rok 2022

Kumulovana hodnota rezervaci z Google Booking Links v Previu za rok 2022

Google Booking Links tedy mají samy o sobě velký potenciál a záleží na každém, zda a jak moc ho využije. Na to, co je dobré udělat, abyste jejich prostřednictvím maximalizovali zájem hostů o přímé rezervace, jsme se zeptali našeho strategic partner managera pro oblast cestování ze společnosti Google.

Podle něj 29 % zákazníků preferuje rezervaci pobytu v zařízeních, která ve svém profilu uvádí detailní informace, jako jsou fotografie, videa, popis ubytování a vybavení, nabízené služby nebo obecně popis filosofie ubytování, pokud je něčím charakteristické, například přístupem k ochraně životního prostředí nebo důrazem na zdravou stravu. Věnujte proto vyplnění svého profilu patřičnou pozornost. Za Previo je jednoznačnou radou dát si záležet na vizuálním dojmu. Pěkné fotografie jsou tím hlavním, co přitáhne pozornost k vaší nabídce.

Další důležitou věcí, na kterou náš Google partner manager upozorňuje, je poskytování informací o dostupnosti ubytování s dostatečným předstihem. Jde zejména o nabízené kapacity a ceny, případně i akce a balíčky. Jen tak totiž zajistíte, aby si host mohl pobyt rezervovat za odpovídající cenu, která vám přinese zisk a zároveň bude konkurenceschopná s OTA. My v Previu doporučujeme našim klientům, aby si tyto údaje v systému vyplnili minimálně na 270 dní dopředu, ideálně pak na rok. Cenu ubytování, kterou hostům přes Google nabízíte je pak samozřejmě potřeba během roku hlídat, aby byla stále atraktivní oproti dalším vašim nabídkám přes ostatní prodejní kanály. Pokud by totiž přímá rezervace byla například o 10 % dražší než ostatní nabídky, pak šance, že host bude rezervovat přímo na vašem webu, je minimální.

Neznáte Google Booking Links?

Váš firemní/hotelový Google profil se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání a na mapách. To zvyšuje vaši viditelnost. Při propojení na GBL však zároveň poskytuje hostům možnost porovnat cenové nabídky z jednotlivých rezervačních portálů. Google v tu chvíli funguje jako meta vyhledávač – zobrazuje nabídky různých vyhledávačů. Přímo na Googlu tak může host rezervovat svůj pobyt za nejvýhodnější cenu, aniž by musel procházet nabídky různých vyhledávačů. Odkaz na váš vlastní rezervační formulář se přitom zobrazí na prvním místě hned za placenými odkazy. Ve chvíli, kdy návštěvník vašeho google profilu vidí, že může rezervovat přes oficiální web (GBL) o něco málo levněji než na ostatních OTA, je to výhra pro vás i pro něj.

Nemáte ještě firemní hotelový profil na Googlu? Tady najdete průvodce a návod, jak si ho založit: https://support.google.com/business/answer/9177814

Nebo se můžete podívat video, jak celý proces funguje.

Previo v tomto propojení zajišťuje přenos cenových informací, volných pokojů a propisování nových rezervací do vaší plachty. Velkou výhodou je také to, že za rezervace realizované přes propojení na GBL platíte výrazně menší provizi než za rezervace přes zavedené rezervační portály typu Booking.com. 

Chcete také využívat potenciál Googlu a propojit ho s Previem? Neváhejte a obraťte se na nás. My vám pomůžeme.

foto– cz.depositphotos.com

 

 

Líbil se Vám článek? Nezapomeňte ho sdílet s ostatními!