Blog pro hoteliéry Novinky, rady, tipy z oblasti hotelnictví

Připravte se na hosta (blízké) budoucnosti

Automatizace provozu ubytovacích zařízení byla velkým tématem už v průběhu minulého roku. V té době primárně z pohledu nízké míry nezaměstnanosti a značného nepoměru mezi nároky na recepční (znalost minimálně jednoho světového jazyka, orientace v PMS, dlouhé směny, atp.) a jejich mzdovým ohodnocením.

„Naše budoucnost je digitální a ekologická, tradiční recepce v dnešní podobě je přežitek“ říká liberecký hoteliér Pytloun a dodává „Půjdeme cestou digitalizace a automatizace procesů, kde lidé nejsou potřeba, kde kromě toho, že mu vydají kartičku, nepřinášejí zákazníkovi žádnou přidanou hodnotu“

Velká část hoteliérů už dříve hledala alternativní řešení a nyní budou tyto tendence jednoznačně sílit. Za všechno mluví i aktuální podmínky pro otevření ubytovacích zařízení od 25.5., kde je kladen velký důraz na minimalizaci kontaktu mezi personálem a hosty.

Výslovně je doporučováno využití bezkontaktních plateb a možnost přihlášení na ubytování v rámci elektronického online check-inu.

Jak tedy bude vypadat „guest experience“ v blízké budoucnosti?

Check-in z pohodlí domova


Před příjezdem

Krach nejstarší a tradiční cestovní kanceláře Thomas Cook z minulého roku byl ukázkový příklad postupné digitalizace cestovního ruchu. Lidé dnes již vědí, kde a jak si mohou rezervovat své vysněné ubytovaní.

Jednoduše si Vás najdou u některého ze světových hráčů typu Booking.com, na lokálním portálu typu Hotel.cz nebo v ideálním případě rezervují přímo přes vaše webové stránky. Klasické organizované dvoutýdenní dovolené s cestovkou již přestávají být lukrativní a zároveň atraktivní.

Podobně jako u letenek provede host/pasažér check-in včetně elektronického podpisu dopředu z pohodlí domova, nebo cestou do hotelu/na letiště. Pokud platba neproběhla již při rezervaci, není nic jednoduššího, než aby host zaplatil ze svého mobilního telefonu přes platební bránu.

Do hotelu tedy jede 100% připravený a zařízený. Není problém si dodatečně zarezervovat parkovací místo, nebo objednat překvapení na pokoj pro přítelkyni, která zrovna slaví narozeniny.


Ubytování

Po příjezdu na hotel host vůbec nemusí navštívit recepci. Buď si jednoduše dopředu stáhne mobilní klíč do svého telefonu nebo se zastaví u automatického kiosku, který hostovi vydá klasickou přístupovou kartu. Celý proces je možné vyřídit i bez lidské přítomnosti a host se může spokojeně přesunout na pokoj.

V průběhu pobytu si pak host v reálném čase doobjednává nabízené služby. V aplikaci má zároveň veškeré informace o hotelu, restauraci, wellness atp.

Ekologicky smýšlející hosty jistě potěší tzv. Green option (o té podrobněji až někdy příště..).


Po odjezdu

Odhlášení z pobytu je také „bezbolestné“. V aplikaci dá host pouze vědět hotelu, že svůj pokoj už opustil (aby se mohlo začít s úklidem).

Mobilní klíč od pokoje je po času check-outu automaticky deaktivován a pokud host využíval přístupovou kartu, odevzdá ji do viditelně umístěného sběrného boxu u východu z hotelu.

Následně už Vám jen (plný dojmů z hladkého průběhu pobytu a odbavení) napíše kladnou recenzi a případně si rovnou zarezervuje svůj další pobyt u Vás.


Co na to Previo?

Naším aktuálním cílem je zajistit pro Vaše hosty kompletně automatizovaný proces ubytování. Poslední měsíce jsme se tedy naplno soustředili, abychom Vám dodali produkt, který dokáže Vaše recepční procesy změnit k nepoznání.

Aktuálně navíc dokončujeme rozšířenou verzi online check-inu, který Vám již brzy výrazně usnadní práci na recepci a zajistí Vašim hostům bezpečnou a moderní správu rezervace.

Líbil se Vám článek? Nezapomeňte ho sdílet s ostatními!