Blog pro hoteliéry Novinky, rady, tipy z oblasti hotelnictví

Jak na minibary v Previu?

Minibary na pokoji stále představují vítanou doplňkovou službu pro hosty a také dodatečný zdroj příjmu pro ubytovatele.

Je ale pravdou, že před rokem 2020 byly minibary spíše na ústupu. Příčinou byly nejčastěji náklady na provoz a údržbu, nezájem ze strany hostů ( a také možnost nakoupit podobný sortiment levněji v obchodu za rohem), složitá kontrola a prokazování konzumace z minibaru ze strany personálu a související faktory.

Pandemie tyto „malé chladničky“ opět vrátila do hry. Podle dat americké společnosti Bartech (která se zabývá právě vývojem automatických minibarů) došlo v roce 2021 až k trojnásobnému navýšení konzumace z minibarů ve srovnání s výrazně klesajícím trendem z let před rokem 2020.

Minibary tedy rozhodně stále neodkládejme do starého železa, jejich obliba znovu stoupá!

Přitažlivost minibarů pro hosty můžete navíc zvýšit několika jednoduchými kroky:

hotelový minibar

  • Viditelné ceny jednotlivých pochutin a nápojů – na pokojové kartě, webu hotelu, v popříjezdovém mailingu atp. Velká část negativních reakcí ze strany hostů spočívá v neznalosti cen, které zjišťují až při závěrečném vyúčtování.
  • Cenová politika – je samozřejmě nutné nastavit ceny tak, aby se minibarový prodej stále vyplatil. Při cenotvorbě se ale i tak zamyslete, jestli plechovka Coca-Coly za danou cenu opravdu bude dávat smysl i pro vaše hosty.
  • Zapojte moderní technologie – pokud dáte dopředu vědět, že konzumaci z minibaru je možné nahlásit online z mobilní aplikace, jistě tím potěšíte všechny hosty s chytrým mobilním telefonem. Naše aplikace pro hotelové hosty Alfred tuto funkci také obsahuje, viz dále.

Minibary + mobilní aplikace

Previo Vám nabízí rovnou dvě mobilní aplikace, přes které je možné spravovat obsah minibarů. Jedná se o úklidovou Housekeeping aplikaci a již zmiňovanou aplikaci pro hotelové hosty Alfred. V obou případech probíhá správa minibaru trochu z jiného pohledu.

Housekeeping aplikace

  • Nástroj pro Vaši úklidovou službu pro hlášení úklidu a závad na pokojích v reálnem čase.
  • Doplňkovou (a volitelnou) službou je funkce „minibar“, kdy zaměstnanec při úklidu pokoje rovnou zaeviduje zkonzumované položky z minibaru přes aplikaci a minibar doplní.
  • Zkonzumované a nahlášené položky jsou automaticky přidány do účtu hosta a odečteny ze skladu.
  • Host může dodatečnou konzumaci zaplatit buď při odjezdu nebo kdykoliv během svého pobytu přes aplikaci Alfred.
  • Více k minibarům v HK aplikaci naleznete zde.

Alfred aplikace

  • Pokud chcete dát hostům více volnosti, nemusíte minibary kontrolovat každý den pobytu, ale necháte hosta, aby svou konzumaci nahlásil z aplikace Alfred.
  • Při odjezdu je host dotázán na konzumaci z minibaru. Po upřesnění počtů a jednotlivých položek jsou tyto přidány do účtu rezervace a opět vyskladněny.
  • Host je následně přesměrován na platební bránu, kde před odjezdem provede úhradu za minibar.
  • Doklad a platba jsou přiřazeny k rezervaci a vyrovnají celkový účet rezervace na nulu.
  • Jak funguje minibar v Alfredovi si můžete prohlédnout zde v sekci „Při odjezdu“.

Líbil se Vám článek? Nezapomeňte ho sdílet s ostatními!