Blog pro hoteliéry Novinky, rady, tipy z oblasti hotelnictví

Specifikace podmínek otevření ubytovacích zařízení od 25.5.

Martin Zindulka
Přidal do Novinky a tipy v Previu
15. května 2020

covid-19-5010565_960_720

MZČR dnes vydalo pokyny, na který jste pravděpodobně již delší dobu čekali. V pondělí 25.5. je opět možné otevřít Vaše hotely a penziony nejenom pro firemní klientelu.

Otevření je podmíněno dodržením sady bezpečnostních a hygienických podmínek. Ve zkratce by se tyto pokyny daly shrnout následujícím způsobem: „rozestupy – roušky – omezení kontaktu s hosty – litry dezinfekce“.

Kompletní znění podmínek (např. i pro restaurace) naleznete na webu MZČR.

V pondělí 25.5. pro Vás navíc budeme mít (kromě oficiálního spuštění nového rezervačního formuláře) ještě jednu novinku a to nový a výrazně rozšířený online check-in (včetně elektronického podpisu hosta), který je v níže uvedených pokynech doporučován jako preferovaná varianta odbavení hostů.


Veřejné prostory

  • Ve všech veřejných prostorách (recepce, konferenční místnosti, snídaňová restaurace, restaurace, bar, venkovní a rekreační prostory, chodby, business centra, prostory pro úschovy zavazadel, fitness centra atd.) jsou dodržována pravidla předepsané vzdálenosti mezi personálem a hosty min. 2 metry.
  • Provozovatel aktivně brání shromažďování hostů ve vzájemné vzdálenosti menší než 2 metry (s výjimkou společné skupiny hostů).
  • Zajistit zvýšená hygienická opatření a dezinfekci veřejných prostor ubytovacího zařízení (vč. všech ploch, výtahů, zábradlí, madla, dveře, kliky, vozíky).
  • Toalety vybavit dezinfekčními prostředky pro dezinfekci rukou.
  • Dát k dispozici materiály s informacemi pro hosty s vysvětlením bezpečnostních opatření a požadavků.

Vchod do hotelu a hotelová hala

  • Dezinfekční přípravky jsou k dispozici v prostoru příchodu hostů do ubytovacího zařízení

Recepční pult – check in / out

  • K dispozici dezinfekce rukou pro hosty i personál recepce.
  • Pravidelná dezinfekce povrchu recepčního pultu. Možnost dodatečné ochranné bariéry z plexiskla.
  • Kontakt mezi zaměstnanci a hosty, i dotykový kontakt se spotřebním zbožím (např. pera, registrační formuláře, platební terminály, magnetické karty – klíče) omezuje pouze na to, co je nezbytně nutné nebo zorganizované tak, že po každém použití dochází k dezinfekci (příp. k výměně propisek nebo tužek).
  • Kde je možno, využít bezkontaktní elektronický check in / out a bezkontaktní platby.

Hotelové pokoje

  • Přísně se dodržují příslušné standardy hygieny a čistoty, zejména při úklidu pokojů.
  • Používání takových předmětů v místnosti, které jsou používány více hosty (např. pera, časopisy, dálkové ovládání, dávkovače, přehozy přes postel, dekorativní polštáře), je třeba omezit na minimum, nebo je nutné zajistit, aby se mezi hosty provádělo jejich čištění/výměna. To platí i pro další prostory (např. konferenční místnosti).
  • Před ubytováním nového hosta je kromě běžného úklidu a výměny prádla nutné na pokoji zajistit: dezinfekci všech kontaktních ploch (vypínače, kliky, madla, ovládání klimatizace atd.), koupelny a toalety. Dezinfekci předmětů, které jsou hosty používány – dálkové ovládání, telefony atd.
  • V případě použití klimatizace volba režimu s omezením recirkulace vzduchu.

Restaurační provoz – bufetová forma snídaně + hlavní jídla

  • Ve všech provozovnách včetně venkovních zahrádek zajistit odstup stolů tak, aby vzdálenost osob sedících u různých stolů byla min. 1,5 metru.
  • Provozní hygiena – zajistit zvýšená hygienická opatření, pravidelná dezinfekce židlí a stolů a dezinfekce ploch a předmětů, s kterými přijde host do kontaktu, častá sanitace pracovních ploch výčepů a barů, pravidelné větrání provozoven.
  • Dezinfekční přípravky jsou k dispozici hostům v prostoru restaurace.
  • Dotykový kontakt hostů s předměty (jídelní lístky, nabídky, podnosy, ubrousky) se bude omezovat pouze na to, co je skutečně nezbytné, nebo bude realizován tak, aby po použití bylo prováděno čištění/výměna.
  • Doporučení pro bezkontaktní platby.
  • U bufetové nabídky informační stojánek s vymezením rozestupů nebo koridoru, minimalizace přímého kontaktu hostů s jídlem (jednoporcová balení, případně obsluha pultu), pečivo podávané individuálně, dressingy, studené omáčky jednoporcově balené atd. Mimo bufet doporučená individuální obsluha ala carte.
  • Prostírání stolů příbory a ubrousky až po usazení hosta na určené místo. o Zázemí – mytí nádobí – během procesu mytí/oplachování je zajištěno dodržování teplot nad 60°C.
  • Pravidelné větrání, v případě použití klimatizace volba režimu s omezením recirkulace vzduchu.

Konferenční místnosti, jednací prostory

  • Zajistit zvýšená hygienická opatření a dezinfekci konferenčních prostor, pravidelné větrání.
  • Dezinfekční přípravky k dispozici pro hosty konferenčních a jednacích prostor.
  • Pravidelná dezinfekce stolů.
  • Používání takových předmětů v místnosti, které jsou používány více hosty je třeba omezit na minimum, nebo je nutné zajistit, aby se po použití provádělo jejich čištění/výměna.

Personál

  • Zaměstnanci musí být poučeni o nezbytné ochraně před infekcí a povinnostech dodržování preventivních opatření.
  • Provozovatel zajistí ochranné pomůcky a dezinfekční prostředky.
  • Používání roušek a případných dalších pomůcek – v souladu s nařízením MZ.
  • Kontakt s hosty se omezuje na nezbytně nutnou dobu.
  • Dodržování odstupů min. 2 m vždy, když je to možné.
  • Nutná zvýšená pozornost při manipulaci použitým prádlem s ohledem na zvýšená rizika kontaminace

Líbil se Vám článek? Nezapomeňte ho sdílet s ostatními!