Blog pro hoteliéry Novinky, rady, tipy z oblasti hotelnictví

Recepce je srdcem hotelu, nezapomínejte na to.

Přidal do Vzdělávejte se s námi
1. března 2024

Slovo recepce pochází z latinského receptio, tedy přijetí. To byl a stále by měl být hlavní význam. Přijímat a uvítat hosty ale již zdaleka není jedinou povinností pracovníků recepce. Naopak, mohlo by se zdát, že těch rolí a povinností je čím dál více.

První dojem je jen jeden
V hotelové recepci se spojuje příběh hosta s příběhem hotelu. Jedná se o místo, kde si host utváří první dojem. Právě první dojem zpravidla ovlivňuje celý jeho pobyt a bude mít značný vliv na to, zda budou nějaké další pobyty vůbec následovat. Podle některých odborníků trvá vytvořit si trvalý úsudek o místu či osobě pouhých 120 vteřin. Za tu dobu stačí host vejít do hotelu, navnímat celkovou kompozici prostoru, zorientovat se v něm, dojít k recepci a zahájit check-in (pokud jej již nemá vytvořený online před příjezdem). Během této doby podvědomě vnímá všechno – od osvětlení, hudby, přes (ne)čistotu, až po upravenost a projev pracovníka recepce.

Šaty dělají člověka
Právě vzhled recepčních je to, co hosta okamžitě upoutá. Usměvavý, upravený pracovník s dobře čitelnou jmenovkou a profesionálním vyjadřováním se v mozku hosta „zapisuje” úplně jinak, než šmudla v seprané košili, kterého ještě musí host sám oslovit a požádat o asistenci. Z marketingového hlediska by outfit měl odrážet hodnoty značky samotné a přispívat tak k budování lovebrandu.

V jednoduchosti je krása
Pokud nemáte extrémní štěstí, pak jistě jako ubytovatelé vnímáte vysokou fluktuaci recepčních pracovníků. I to je jeden z důvodů, proč se dresscode, ale i standardy profesionálního projevu a komunikace dostávají do pozadí. Zaškolit nováčky je i tak nákladnou záležitostí a prioritu dostávají základní provozní procesy. Přitom stačí opravdu málo – drobný jednotící prvek, dobře čitelná jmenovka a hlavně úsměv, který nic nestojí, ale otevírá srdce hostů.

Technologie pomáhají
V dnešní době máme navíc skvělé pomocníky a tím jsou technologie, které nám provoz usnadňují a dovolují soustředit pozornost na hosty. Recepční se často snaží o preciznost v administrativní části, což je samozřejmě velice důležité, nicméně chybu v systému opravit obvykle lze, úsudek a dojem hosta již velmi těžko. Využití technologií je jedním z klíčů k personalizaci služeb, zjednodušení a ulehčení pro hosty, recepci a tím i ke kouzelné kombinaci, ke které všichni směřujeme – spokojeným hostům a vyšším tržbám.

Technologie pomáhají, ale musíme je umět správně používat. Náš systém Previo je pro recepční skvělým pomocníkem a nabízí spoustu vychytávek, které pomohou urychlit běžné úkony, být tak efektivní a neztrácet zbytečně čas. Klademe důraz na důkladné úvodní zaškolení a průběžné vzdělávání. A právě proto jsme si pro vás připravili webinář na téma Tipy pro recepci. Zaměříme se na příklad na práci se skupinovkami, nastavení denních přehledů, jak si zpřehlednit plachtu, zaznamenávat úkoly a mnoho dalšího. Webinář bude živě 7. března od 13 hodin. Registrovat se na něj můžete zde. Pro registrované je zdarma a pro ty, kteří se nemohou třeba z důvodu pracovních povinností zúčastnit, bude k dispozici také záznam.

Děvče pro všechno nebo geniální multitasker?
V České republice je nejvýznamnější podíl malých a středních zařízení, kde často recepce spojuje další pozice front office, jako službu concierge, ale i back office, primárně rezervačního oddělení. Recepční tak mají extrémně náročnou roli, nebo spíše role, které střídají. Často pak jejich směna připomíná jeden velký chaos a končí dlouhým seznamem nedokončených úkolů předávaným kolegyním a kolegům, kteří nastupují na další směnu. Je ve vašich silách tomuto předávání úkolů, přetížení recepčních zamezit? Určitě ano. V praxi se nejlépe osvědčuje znalost a připravenost. Pokud recepční přesně vědí, co, proč a jak mají dělat, pracují prokazatelně efektivněji a s menší chybovostí. Cestou ke zvládnutí chaosu, stresu a k úspoře času, který je možné věnovat hostům, jsou bezesporu recepční standardy.

Pojďte se to naučit!
Právě standardy a zásady profesionální práce recepčních jsou předmětem kurzu Recepce I pořádaného 14. března 2024 společností Perfect Hotel Concept s.r.o (PHP), která se vzdělávání a konzultační činnosti v oboru hospitality věnuje již 15 let. Kurzem vás provede Ing. Jitka Çalışkan, hotelová marketérka a revenue managerka se srdcem připoutaným k hotelové recepci.
Více informací a přihlášení najdete zde. A pro vás, naše klienty, máme na kurz připravenou slevu. Stačí při registraci zadat slevový kód PRO5, který je platný dokonce na všechny kurzy vedené PHP.

Líbil se Vám článek? Nezapomeňte ho sdílet s ostatními!