Blog pro hoteliéry Novinky, rady, tipy z oblasti hotelnictví

Nedojezdy a neplatné karty můžete nově ohlásit Booking.com přímo z Previa

Od 8. 3. 2023 rozšiřujeme propojení mezi Previem a portálem Booking.com. Pro vás to znamená výraznou časovou úsporu, protože některé události nově nahlásíte přímo z plachty rezervací, resp. z detailu konkrétní rezervace. Tím pádem není třeba danou věc zadávat samostatně ještě po přihlášení do extranetu portálu Booking.com.

Konkrétně lze z Previa reportovat následující události:

  • No-show rezervace (nedojezd celé rezervace nebo jednoho pokoje ze skupiny)
  • Neplatná kreditní karta (hostem poskytnutou kartu není možné natížit) – týká se pouze reálných karet, tzn. ne virtuálních karet.
  • Storno rezervace z důvodu neplatné kreditní karty (host neposkytl po nahlášení neplatné karty jinou kartu a z tohoto důvodu můžete rezervaci zrušit)

No show

První funkce je velice jednoduchá. Pokud hosté nedorazili na objednanou rezervaci, stačí změnite v Previu její stav na „no-show“. Po uložení změny se vám automaticky zobrazí následující okno, kde potvrdíte nahlášení nedojezdu také na B.com. Případně je také možné zároveň s nahlášením „no-show“  odpustit hostům storno poplatek.


Neplatná karta + storno rezervace z důvodu neplatné karty

Pokud zjistíte, že s platební kartou poskytnutou hostem není něco v pořádku (nefunkční karta, nedostatek prostředků atp.) je potřeba informovat o této skutečnosti portál B.com. Tuto akci nyní vyvoláte přímo z detailu kreditní karty v detailu rezervace.

Booking.com obratem hosta požádá o dodání nové/platné kreditní karty, na což má host určité časové okno.

Následně mohou nastat dvě situace:

  • Host dodá novou platnou kartu, vám přijde email o aktualizaci rezervace a kreditní karty v ní. Karta funguje a vše je v pořádku.
  • Host nedodá novou kartu v požadovaném čase a vy můžete rezervaci stornovat z důvodu nesplnění podmínek pro ubytování. Storno rezervace provedete opět z detailu kreditní karty. Po uložení se zároveň stornuje rezervace v Previu a informace o stornu je zaslána také na Booking.com.

Detailní informace o nových funkcích včetně konkrétních termínů a příkladů naleznete v našem manuálu.

Líbil se Vám článek? Nezapomeňte ho sdílet s ostatními!