Novinky a změny v nastavení slev
Aktualizace ze dne 22.4. přináší do Previa změnu v práci se slevami a příplatky. Konkrétně jsme upravili propojení jednotlivých slev na cenové plány v zájmu vyšší variability možného nastavení.
Na začátek hned uveďme, že všechny dříve nastavené slevy jsme v rámci aktualizace převedli do nového nastavení. Vaše ceny a použité slevy tedy zůstávají totožné jako před aktualizací a není nutné provádět žádné změny v nastavení – vše Vám bude fungovat jako dříve.
Od dnešního dne ale můžete začít využívat i pokročilejší možnosti nastavení.
Původní verze – povolení typu slevy pro cenový plán
Od spuštění nového ceníku na podzim roku 2020 vypadalo nastavení slev následujícím způsobem:
Aplikace jednotlivých typů slev se řídila tím, jestli měl daný cenový plán ve svém nastavení konkrétní typ slevy povolený.
V nastavení samotných slev pak bylo možné omezit slevu podle dnů v týdnu, termínu a také pouze na určité pokoje z nabídky.
Nová verze – přiřazení konkrétní slevy konkrétnímu cenovému plánu
V nové, flexibilnější verzi nastavení došlo ke kompletnímu zrušení nastavení povolených typů slev pro konkrétní cenový plán (viz obrázek výše). Vazba mezi slevou a cenovým plánem se nově nastavuje u každé jednotlivé slevy (LT, FM, LM, akční cena, revenue management).
Konkrétní slevu lze aplikovat na libovolný počet cenových plánů. Můžete tedy nyní slevu poskytovat např. pouze na Vašem webu a na ostatních prodejních kanálech ji nepoužívat. Zároveň je ale možné velice jednoduše nastavit slevu pro všechny Vaše cenové plány. Pokud totiž u slevy nevyberete žádný cenový plán, automaticky bude aplikována na všechny Vaše cenové plány.
Další variantou je možnost nastavení různých variant slev pro různé cenové plány. V následujícím příkladu máme např. vytvořeny odlišné last minute podmínky pro cenové plány pro RESERVATION+ a cenový plán pro zahraniční portály.
Kontrola cen pomocí FDR
Pokud využíváte větší počet různých slev a dostanete se do bodu, kdy vlastně nevíte, které slevy budou aplikovány, nezoufejte. I z tohoto důvodu jsme před cca měsícem do ceníku přidali ukazatel tzv. FDR (final daily rate). Ten Vám ukáže, za kolik se v daném cenovém plánu budou pokoje prodávat a jaké slevy jsou při výpočtu finální ceny použity.
Podrobnější informace o FDR naleznete v jiném článku zde na blogu.