Blog pro hoteliéry Novinky, rady, tipy z oblasti hotelnictví

9 tipů pro správné nastavení nového RESERVATION+

Martin Zindulka
Přidal do Novinky a tipy v Previu
30. dubna 2020

Dlouho očekávaná nová verze rezervačního formulář RESERVATION+ je Vám od 4.5. k dispozici. Co je nového? Kompletně jsme překopali design, přidali nové funkce a vylepšili ty stávající.

previo-Rplus-iPhoneX-laptop-1200x1200px-2

RESERVATION+ (dále jen R+) využívá veškerá dostupná data z Vašeho Previo profilu, tak aby byla Vaše online prezentace pokud možno dokonalá.

Spuštění nové verze rezervačního formuláře je tedy ideální příležitostí projít si nastavení Vašeho profilu a upravit si informace, které v novém R+ uvidí ti nejdůležitější – návštěvníci Vašeho webu a tedy Vaši potenciální hosté.

Níže naleznete seznam doporučení pro revizi:


1) Informace o pokojích

V novém R+ věnujeme mnohem více prostoru fotografiím. Ty jsou oproti starší verzi formuláře větší v jak v klasické tak i v mobilní verzi. Nahrané fotografie by proto měly mít alespoň 1600 px. Pokud jste doteď váhali s přefocením interiérů, není už dále na co čekat.

Pozornost ale věnujte i dalším aspektům nastavení typů Vašeho ubytování jako jsou např.

  • Krátký a výstižný popisek pokoje
  • Jazykové mutace – určitě si doplňte alespoň anglickou verzi názvů pokojů a jejich popisků pro zahraniční hosty.
  • Vybavení pokoje v druhé záložce  – doplňující informace, které hostům usnadní výběr.
  • Pořadí pokojů – ovlivněte, které pokoje Vaši hosté uvidí v nabídce jako první.

dvouluzkovy pokoj


2) Stravy

Nabízí Váš hotel i možnosti stravování? Pokud ano, určitě si nezapomeňte korektně nastavit modul Ceny / Stravy

Novinkou je také „motivátor“, který hostům zobrazíme pokud máte určitý typ stravy nastavený za 0 Kč nebo zdarma. Toto pozitivní „upozornění“ je zobrazeno jak u výběru pokoje tak poté v dalším kroku rezervace, kde si host vybírá stravu a případně objednává další služby.

strava


3) Povolené platební metody

Pokud nechcete ztrácet čas s řešením nezávazných poptávek ubytování, určitě si aktivujte online režim a rozhodně si nezapomeňte nastavit povolené platební metody v Nastavení / Online rezervace / Platby.

S ohledem na současnou situaci v cestovním ruchu také doporučujeme využívat non-refundable ceny a případně zauvažovat o možnosti propojení online platební brány,

zpusoby platby


4) Služby

Doplňkové služby v nabídce jsou návštěvníkům zobrazeny hned po výběru pokoje. Pro nejlepší dojem a zvýšení prodejů doporučujeme upravit nastavení Vašich služeb následujícím způsobem:

  • Přidejte si ke všem službám odpovídající fotografie
  • Upravte pořadí služeb podle nejčastěji poptávaných
  • Doplňte vše krátkým popiskem
  • Opět zadejte alespoň anglickou verzi názvu služby a jejího popisku
  • Pokud máte služeb hodně, rozdělte je do tématických skupin

sluzby


5) Kategorie hostů

Správné nastavení kategorií hostů je dalším bodem, na který byste se při kontrole nastavení měli soustředit. Pokud poskytujete slevy dětem nebo seniorům, nezapomeňte tuto skutečnost využít i ve svůj prospěch i v R+. Stejně tak pokud Vaše ubytování nabízí možnost ubytování „dítěte bez nároku na lůžko“ nad rámec kapacity pokoje.

Dalším argumentem pro správné nastavení této sekce je správný výpočet a odvod poplatků z ubytování. Nechcete přece zbytečně platit poplatky za hosty, kteří nespadají mezi plátce?

hoste

Počty hostů v různých kategoriích může objednávající nastavit hned při výběru pokoje. Stejně tak je toto nastavení zohledněno i v sekci Ceník, kde je přehledně rozepsáno, které kategorie mají slevu, které odvádějí poplatky atp. Další výhodou je možnost nastavit rozdílnou cenu stravy pro různé kategorie hostů.

Pro zahraniční hosty opět nezapomeňte nastavit (alespoň anglické) překlady názvů jednotlivých kategorií.


6) Obchodní a storno podmínky

Tuto sekci máte pravděpodobně již dávno nastavenou, ale raději připomínáme správné nastavení obchodních a storno podmínek.

Host při správném nastavení okamžitě vidí, které podmínky se aplikují k vybranému datu a případně také, které podmínky již pro daný termín neplatí (jsou expirované).

storno


7) Doplňující texty

Ze starého R+ zůstala zachována možnost přes Nastavení / Popisky doplnit libovolné doplňující texty do hlavičky a patičky jednotlivých kroků rezervačního procesu. Texty je opět (podobně jako u jakéhokoliv Vašeho vlastního textu) možné zadat ve více jazykových variantách.

texty

Doporučujeme si stávající texty zkontrolovat (aktualizovat) a případně také upravit v návaznosti na změny v pořadí jednotlivých kroků rezervačního formuláře.

Postup rezervace je v novém R+ následující:

  • 1. krok – pouze výběr data
  • 2. krok – výběr pokoje + možnost upravit datum
  • 3. krok – výběr stravy + objednání doplňkových služeb
  • 4. krok – doplnění kontaktní údajů + shrnutí objednávky + volba platební metody
  • 5. krok – děkovná stránka

8) Pobytové balíčky

Předělali jsme také vzhled pobytových balíčků. Opět doporučujeme doplnit si poctivě všechny popisky, obsah balíčku, překlady, procedury atp.

Balíčky


9) Přizpůsobení barvy formuláře

Možná jste to nevěděli, ale i starou verzi rezervačního formuláře bylo možné barevně přizpůsobit, tak aby lepé pasovala do Vašeho webu. Stejně tak je možné upravit i naší novou verzi.

Změnu provedete přidáním volitelného parametru „theme=….“, kdy …. nahradíte jednou z možných barevných variant: dark, orange, red, green, gray, bordo, brown, purple, theme01, darkblue, black, darkbrown, lightorange, darkgreen, lightgreen, wine, violet.

Odkaz na formulář v černé verzi pak bude např. následující: reservation.release.previo.info/?hotId=730562&theme=black

Vše o přidávání volitelných parametrů a úpravě zobrazení rezervačního formuláře naleznete popsané v našem manuálu.


Bonus: Upravte si mailingovou kampaň na online check-in

Přihlášení do online check-inu od pondělí 25.5. (po přepnutí na novou verzi rezervačního formuláře) funguje jinak než ve staré verzi. Původně se host přihlašoval pomocí čísla rezervace a emailu. V nové verzi R+ už k tomu slouží unikátní šestimístný rezervační kód.

Pokud jste odesílali žádosti o vyplnění online check-inu pomocí vlastní emailové kampaně, s největší pravděpodobností využíváte v emailu proměnné na automatické vygenerování čísla rezervace a emailu hosta (tyto proměnné jsou i v naší mailingové šabloně pro online check-in).

Jediná změna, kterou je potřeba udělat z Vaší strany, je upravit si konkrétní kampaň (ve všech jazykových verzích).

Stačí smazat staré proměnné a nahradit je novou proměnnou na unikátní rezervační kód. Novou proměnnou vložíte přes tlačítko s písmenem „P“ a ze seznamu vyberete „Kód REZERVACE“.

promenná

Líbil se Vám článek? Nezapomeňte ho sdílet s ostatními!