Blog pro hoteliéry Novinky, rady, tipy z oblasti hotelnictví

Tipy pro bezpečné znovuotevření hotelu

Martin Zindulka
Přidal do Novinky a tipy v Previu
30. listopadu 2020

Jak se svět přizpůsobuje životu s COVID-19, hoteliéři čelí nové výzvě: jak bezpečně znovu otevřít v kontextu probíhající globální pandemie. Znovuotevření musí brát v úvahu vládní předpisy a to, že virus prozatím stále koluje, což podněcuje nejistotu mezi hosty i zaměstnanci. 

Kde tedy začít se znovuotevřením hotelu?

Otevřené dveře do hotelového pokojeV tomto článku agregujeme doporučení a osvědčené postupy od globálních travel organizací ke třem klíčovým oblastem: bezpečnost zaměstnanců a hostů, hygienické podmínky a dodržování požadavků specifických pro daný prodejní kanál. 

Na základě následujících poznatků můžete připravit plán pro vaši individuální situaci. Krok za krokem, den za dnem společně to zvládneme!

Pokyny pro bezpečné znovuotevření hotelu

Bezpečné znovuotevření hotelu vyžaduje v první řadě důvěru zaměstnanců, že budou při výkonu práce v bezpečí. 

Podobně to platí i pro vaše hosty, ty musíte ještě před rezervací ujistit, že Vaše ubytovací zařízení je z bezpečnostního a hygienického hlediska nezávadné.

Chcete-li zachovat bezpečné prostředí pro všechny, můžete začít vytvořením zásad, postupů a školení na podporu zdraví a bezpečnosti zaměstnanců a hostů.

To zahrnuje zavedení postupů pro hosty a zaměstnance, které vykazují příznaky COVID-19 buď během pobytu v hotelu, nebo po pobytu.

NEJLEPŠÍ TIPY PRO ZDRAVÍ HOSTŮ A VAŠICH ZAMĚSTNANCŮ

  • Osobní ochranné pomůcky pro všechny zaměstnance.
  • Bezplatné roušky a dezinfekční prostředek na ruce pro hosty, nejlépe při check-inu.
  • Bezdotykové dezinfekční stanice na ruce po celém objektu: na recepci, u všech východů a uvnitř koupelen.
  • Teplotní kontroly personálu před směnami.
  • Vylepšené postupy úklidu ve všech pokojích, ve veřejných a vysoce dotykových oblastech, jako je čištění klik dveří každou hodinu.
  • Bezdotyková technologie, kdekoli je to možné, na recepci, v restauraci, wellness a dalších prostorech. Pokud to není možné, měli by zaměstnanci mezi jednotlivými použitími provést sanitaci (například pero používané k podpisům během odbavení).
  • Omezení kontaktu hostů a zaměstnanců. Např. snížením kapacity restaurace, rozmístění zaměstnanců na recepci, dodržování vzdálenosti mezi hosty v řadě přidáním samolepek na podlahu.

Zkraťte nebo úplně ušetřete hostům čas strávený ve frontě při příjezdu.  S mobilním Alfredem je check-in a check-out hostů bezproblémový a hlavně kompletně bezkontaktní. 

NEJLEPŠÍ TIPY PRO KOMUNIKACI

  • Komunikujte včas a často o sanitačních postupech vašeho zařízení.
  • Aktualizujte informace o vaší značce a zdůrazněte vylepšené postupy úklidu.
  • Pořádejte týdenní informativní schůzky zaměstnanců o hygieně, abyste udrželi konzistenci pravidel, a zároveň dejte zaměstnancům šanci probrat jejich možné obavy a případné podněty na zlepšení.

Pokyny pro vylepšený úklid

Čistota a korektní hygienické podmínky jsou momentálně vyžadovány více než kdykoli předtím. Jakmile se hosté seznámí se zásadami úklidu, začnou při výběru místa pobytu porovnávat informace o úklidu jako hlavní odlišující prvek.

Standardy čistoty velkých hotelových značek jsou dobrým referenčním bodem pro začátek. Menší zařízení mohou v případě potřeby postupy upravit a stále dodržovat obecné globální standardy úklidu sdílené vládami a zdravotnickými organizacemi. Níže uvádíme několik příkladů, jak některé značky přizpůsobují své postupy úklidu tak, aby splňovaly nové standardy.

Technický tip pro úklid: Housekeeping app

Vyměňujte si informace s týmem úklidu, řešte problémy s údržbou a buďte informováni o všem, co se ve vaší nemovitosti děje.

Doporučení od hlavních OTA

Při plánování znovuotevření zvažte také informace, které budete komunikovat prostřednictvím vašich distribučních kanálů. 

Ujistěte se, že vaše zařízení dodržuje všechny pokyny specifické pro daný prodejní kanál. Tímto způsobem si můžete zachovat svoji prezentaci na daném kanálu a zároveň zajistit potenciálním hostům, že splňujete standardy.

Booking.com vám doporučuje převzít odpovědnost za bezpečnost pomocí obecných pokynů pro ubytovací zařízení, aby pobyt vašich hostů proběhl bez problémů. Pokud jste také partnerem Booking.com, podívejte se na aktuální informace ohledně coronaviru.

Expedia poskytuje zákaznickou podporu a aktuální cestovatelské informace pro všechny své zákazníky a partnery. Jejich rady vám pomohou při komunikaci s hosty.

Airbnb odpovídá na otázky ohledně ubytování během koronaviru a jeho aktualizovaných stornopodmínkách spojených s COVID-19. Airbnb také nabízí svá doporučení ohledně minimalizace dopadu pandemie na vaše podnikání a co dělat pokud má váš host COVID.

 

Líbil se Vám článek? Nezapomeňte ho sdílet s ostatními!