Blog pro hoteliéry Novinky, rady, tipy z oblasti hotelnictví

Fiiijoo, máte už nastavený automatický import plateb z FIO?

Martin Zindulka
Přidal do Novinky a tipy v Previu
10. prosince 2020

Nově podporujeme přímý API import přijatých plateb z internetového bankovnictví FIO banky. Když to přeložíme do lidské řeči, už se nemusíte pro kontrolu přijatých plateb pokaždé přihlašovat do internetového bankovnictví a tam stahovat výpis, který po přihlášení do Previa ručně nahráváte pro spárování přijatých plateb.

Z Vaší strany je potřeba provést pouze základní nastavení a následně už stahování a párování plateb provedete na jeden klik přímo z Previa.

(EDIT: Od 16.6.2022 je po základním nastavení možná i aktivace plně automatizovaného stahování výpisů.)

Ukažme si, co je potřeba nastavit ve Vašem internetovém bankovnictví a Vašem Previo profilu.


Nastavíte za méně než 5 minut

Nejprve je potřeba nastavit si Váš účet u FIO v sekci Nastavení / Hotel / Obecné a záložce Bankovní účty. V řádku u FIO účtu (nutný kód banky 2010) budete mít ikonu pro zadání „speciálního tokenu“ pro API napojení na Vaše internetové bankovnictví.

automatika fio2

Token získáte po přihlášení do Vašeho internetového bankovnictví. Přejděte do nastavení Vašeho účtu a sekce API.

Zde si vyberte pro jaký účet chcete propojení vytvořit (pokud jich máte více nebo např. jeden EURový a jeden pro Kč) a zvolte možnost „Přidat nový token“.

(obdobně je pak možné vytvořit druhý token pro přímý import EURových transakcí)

fio2

Následně se Vám otevře další „meziokno“ vytváření tokenu, kde si už nyní můžete zkopírovat „název“ tokenu a rovnou ho vložit nastavení odpovídajícího bankovního účtu v Previu, který jsme si ukazovali před malou chvílí.

(obdobně by bylo potřeba zkopírovat např. token pro EURový účet a vložit ho v Previu do nastavení EURového FIO účtu)

V dalším nastavení tokenu pak případně nastavte další omezení pro jeho použití (úplně stačí nechat nastavení tak jak je, tzn. pouze možnost sledování účtu a neomezenou platnost tokenu).

fio3

Potvrďte vytvoření tokenu přes tlačítko „odeslat“ a následně budete ještě v závislosti na nastavení Vašeho účtu vyzvání k autorizaci operace např. pomocí kódu z SMS zprávy. Po potvrzení bude API token aktivován.

Pak už stačí jen přejít do Previa a sekce Pokladna / Platby / Bankovní deník a provést import. Pokud máte účtů více, nejprve si vyberte konkrétní účet FIO banky, upravte datové rozmezí a proveďte import.

FIO4

Líbil se Vám článek? Nezapomeňte ho sdílet s ostatními!