Blog pro hoteliéry Novinky, rady, tipy z oblasti hotelnictví

Co přinesl rok 2020 ve vývoji Previa

Martin Zindulka
Přidal do Novinky a tipy v Previu
17. ledna 2021

pexels-markus-winkler-4057655

Rok 2020 rozhodně nebyl ideální dobou pro ubytovatele a cestovní ruch všeobecně. V Previu jsme „získaný“ čas využili pro dotažení a spuštění několika dlouhodobějších projektů, které (doufejme) naplno využijete již v tomto roce.

V tomto článku bychom Vám chtěli shrnout ty nejdůležitější body z loňského vývoje!


Legislativa

Hned zkraje roku jsme upravovali logiku nastavení ubytovacích poplatků podle novelizovaného zákona o místních poplatcích. Poplatky na další roky tak nyní můžete vždy nastavit s předstihem tak, aby se do budoucích rezervací promítla jejich správná výše.

Druhá úprava ohledně legislativních povinností ubytovatele se týkala evidence cizinců, kterou jsme kompletně zautomatizovali. Po jednoduchém nastavení už vše funguje samo a vy jste pouze upozorněni na případné chyby v zaslaných datech emailem.


Poukazy na pobyt bez termínu

Covid změnil zaběhnuté pořádky a proto jsme hned na jaře urychleně připravili upravenou verzi rezervačního formuláře pro prodej poukazů bez konkrétního termínu. V letošním roce plánujeme formulář rozšířit i o možnost rezervace ve formě dárkového poukazu (např. už pro konkrétní pobytový balíček, ale opět bez konkrétního termínu).


Rezervační formulář RESERVATION+

Při vývoji jsme vycházeli z osvědčené starší verze formuláře. Veškeré funkce, na které jste zvyklí, byly zachovány a vylepšeny. Prošli jsme také veškeré Vaše podněty a připomínky z reálného provozu původní verze formuláře a přidali jsme i několik vlastních zlepšováků.

R+ stále vylepšujeme. Již brzy přidáme možnost výběru počtu osob předem společně s datem pobytu (tak, jak ho znáte např. z Hotel.cz nebo Booking.com) a následné doporučení ideální kombinace pokojů pro rezervaci. V průběhu roku máme také v plánu rozšířit možnost online rezervace i na minutové provozy typu wellness, sportoviště atp.


Nový ceník ubytování

V závěru loňského roku také spatřila světlo světa také kompletně nová verze nastavení cen ubytování. Po vyčerpávajícím vývoji nyní ceník poskytuje všechny funkce, které Vám ve staré verzi chyběly, jako např:

  • Odvozené (automaticky dopočtené) cenové plány
  • Lepší orientace a zobrazení více dnů
  • Možnost prodávat u partnerů např. pouze za non refundable rate
  • Slevy v absolutní hodnotě
  • Cenové šablony a hromadné nastavení více termínů zároveň
  • Možnost nastavení cenových plánů pro jednotlivé rezervační partnery zvlášť (včetně jednotlivých partnerů propojených přes channel manager)
  • Řízený overbook

Letos plánujeme do ceníku přidat také manažerské ukazatele a hlavně kalkulační vzorce (nastavíte cenu u referenčního pokoje a pro ostatní typy pokojů se cena automaticky upraví podle nastavených pravidel cenotvorby).


Mobilní aplikace (Alfred a nová verze recepční aplikace)

Mobilní recepční aplikace Previo modernizovala a změnila se na tzv. webovou aplikaci, která funguje v internetovém prohlížeči Vašeho mobilního zařízení. Aplikaci tedy již není nutné stahovat do telefonu z Google Store/App Store, ale stále si ji můžete uložit do telefonu a mít ji tak kdykoliv jednoduše po ruce.

Stejným způsobem nyní funguje i aplikace Alfred. Hosté tedy nemusí nic stahovat. Alfredovy služby jsme navíc v průběhu roku výrazně rozšířili, takže Alfred nyní umí např:

  • Odeslat hostům předpříjezdové SMS (do celého světa)
  • Přijmout a zpracovat elektronický podpis hosta
  • Zkontrolovat konzumaci minibaru
  • Provést kompletní check-in a check-out hosta
  • Pracovat s elektronickými zámkovými systémy propojenými na Previo.

Automatizace zpracování bankovních převodů

A aby automatizace nebylo málo, dali jsme si na závěr roku za úkol zautomatizovat pravidelné párování přijatých plateb z výpisů Vašeho bankovního účtu. To je nyní kompletně automatizované.

  • Přímé propojení s FIO bankou – výpis stáhnete jedním kliknutím z Previa (v brzké době chystáme přímé propojení i pro další banky).
  • Po úspěšném napárování platby je:
    • Automaticky vystaven doklad (DPZ).
    • Rezervace přepnuta do stavu potvrzeno.
    • Hostovi odeslán email o přijetí úhrady a v příloze je mu zaslán jeho doklad.

Channel manager

Pokračovaly také práce na vývoji našeho vlastního channel manageru. Aktuálně máme přímé napojení na portály Hotel.cz (Szallas.hu), Expedia, Airbnb, D-EDGE a momentálně dokončujeme propojení na Booking.com.


A co rok 2021?

Do vývojového plánu 2021 můžete zasáhnout i vy. Podělte se s námi o Vaše priority a vyplňte nám dotazník k letošnímu vývoji.

Naleznete ho ZDE.

Líbil se Vám článek? Nezapomeňte ho sdílet s ostatními!